Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken konfiguration på PB?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 21:25

Jag är less på att min halvår gamla pc hänger sig, att jag måste plocka ur batteriet för att den inte går att stänga av på något annat sätt, jag är less på att ominstallera XP varannan vecka, jag är less på att Wlan slutar fungera titt som tätt, bla bla bla. :eek: Med andra ord: pc-skrället ska ut och jag har en 15" PowerBook i sikte istället.

Beslutet att switcha är mer eller mindre taget, nu lurar jag lite på vilken konfiguration som är bäst för mig. 100 Gb hårddisk känns ganska givet. Frågan är om jag tjänar något nämnvärt på att uppgradera grafikkortet till 128 Mb och/eller att klämma i mer internminne än 512 Mb? Håller på med en hel del Internetprylar men ingen superavancerad grafik (än så länge) och jag kommer inte att skaffa en extern skärm.

Vad tror ni?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 22:12

Grafik blir bara mer och mer krävande, och med tanke på att grafikkortet inte är uppgraderingsbart i en PB tycker jag du ska satsa på att få mesta möjliga! Minne bör du ha massor av också förstås, men det kan du ju byta ut senare.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 22:16

Eftersom Apple inte direkt har några supersnabba leveranstider kan det kanske vara bra att veta att du nog kan slippa att ta ut batteriet genom att trycka in power-knappen en längre stund, de flesta datorer brukar stänga av sig då. Sen tror jag inte att du kommer få en helt smärtfri upplevelse med Mac om du har såpass mycket problem med din Windows-burk....

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 22:38

Det kan ju vara så att jag överdrev en del också...

Hmm, grafikkort alltså.

Minne minne minne, helst 768 MB eller mer om du vill ha ett rappt operativsystem!

Grafikkortet är bra redan i 64-mb-versionen, edt blir nog inte så mycket snabbare i OS X bara för att du väljer 128MB (skulle vara om du kör en extern skärm samtidigt då.

1
Bevaka tråden