Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Password i Terminal

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte pröva skriva in det kommando i Terminal som rekommenderades på MacFixit.
sudo update_prebinding -root / -force

Klistrar in meningen, trycker Enter och Password efterfrågas.
Men det går inte att skriva mitt Administrörslösenord, bara en liten svart ruta efter Password:

Vad gör jag för fel? Måste jag aktivera root-användare för att kunna detta?

Ditt lösenord (eller något annat) kommer inte synas när du skriver det om det var det du tänkte på?

Det går inte att skriva in något alls, "helt stumt" Lämnar jag Terminal och flyttar markören till skrivbordet blir den svarta rutan i Terminal ihålig, liksom väntar på att jag ska skriva in något.
Men så fort jag går tillbaka i Terminalrutan blir den helsvart igen

Det roliga är jag kan skriva framför insättningspunkten efter mitt namn$, men inte när det står i Passwordläget. Då är det stopp rör sig inte ur fläcken insättnings"boxen"

vB-kod är På
Smilies är På
[IMG]-kod är Av
HTML-kod är Av

Hur får man IMG i "påläge"

Provade att bara trycka Enter igen när Password och insättningsmarkören kom och då hoppade den ner i insättningsläge igen med mitt namn och $-tecknet.
Kan det betyda att jag inte har något password att ange i Terminal ?

utfördes kommandot jag bad om? Fick liksom ingen bekräftelse...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-04-19 21:11
Ursprungligen av Pocahontas:

Det roliga är jag kan skriva framför insättningspunkten efter mitt namn$, men inte när det står i Passwordläget. Då är det stopp rör sig inte ur fläcken insättnings"boxen"

Den ska inte röra sig, det är bara skriva lösenordet och trycka enter.

Det kommer inga tecken när man skriver in lösenordet.. Så de kanske ser ut som de inte händer nåt.. men prova skriv ditt adminlösen o tryck enter..

Har gjort det men får Sorry...
Skulle lagt upp bilder men hittar inte knappen för IMG, den är borta bara knöl sen jag uppdaterade till 10.3.9

IMG-kod är av står det längst ner, hur aktiverar man det?

Just den markören...härovan

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-19 20:27

Om det är samma "svarta ruta" som nedan så är det enbart markören för var insättningspunkten befinner sig, ungefär som det blinkande strecket i en vanlig texteditor.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 21:17

Kom bara prompten upp ( [yada/] ) så är skriptet genomkört.
I annat fall kommer det en rad med felmeddelande (utan prompt).

update_prebindings går inte fort, men fasen vet om det funkar i 10.3

1
Bevaka tråden