Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dells nya "heta" bärbara

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 10:23
Ursprungligen av patzy:

...vad man kan göra med plast o lite fantasi...

Var såg du fantasin någonstans?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-19 12:18
Ursprungligen av Schuckert:

Var såg du fantasin någonstans?

Fantasin måste nog ligga i betraktarens, kraftigt kisande, ögon för att den ska se bra ut.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 12:47

Den var inte vacker, men den var inte den fulaste bärbara jag sett heller. Den måste nog anses rätt lyckad, jag tror datorn riktar sig till spelare och inte mac fanatiker. Dom tycks gilla överdesignade maskiner, ta bara en tit på sweclockers galleri avdelning.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 14:49
Ursprungligen av ihks:

Den var inte vacker, men den var inte den fulaste bärbara jag sett heller. Den måste nog anses rätt lyckad, jag tror datorn riktar sig till spelare och inte mac fanatiker. Dom tycks gilla överdesignade maskiner, ta bara en tit på sweclockers galleri avdelning.

Design är inte detsamma som utsmyckade...
Såväl Dell som nissarna på Swec sysslar med utsmyckling.
Att piersa valfritt hudveck med massa metallklumpar är inte design utan utsmyckning.
Att sätta 215/17-45 på en S40 är inte design, det är utsmyckning.
Att sätta silverfärgade plastatiraljer på en bärbar peze är inte design, det är utsmyckning.
Design kan vara (objektivt) bra eller dålig, utsmyckning är bara en fråga om (subjektivt) tycke...

Dolt av plasten?

/CX

Jag fastnade för det här:

Citat:

Finesser
• Anpassningsbar kantbelysning för att skrämma spelmotståndarna
• Enhetsstatuslampor
• Styrplatta i bredformat med knappar
• De front- och mittplacerade bakbelysta multimedieknapparna ger dig snabbt åtkomst till underhållningsprogram.

Att ha en Dell är Fly!

Den var inte vacker...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-19 20:48

Prestandan är ju inte att klaga på, men ack så ful den är.

Varför ihelvete skulle man vilja ha kantbelysning, och vem fan blir skrämd av kantbelysning?:D

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 20:56
Ursprungligen av ajaxx08:

Varför ihelvete skulle man vilja ha kantbelysning, och vem fan blir skrämd av kantbelysning?:D

Evil Dr. Deaths dreaded "dead on the spot in the afternoon" -laser som kantbelysning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-19 21:15
Ursprungligen av Pär:

Evil Dr. Deaths dreaded "dead on the spot in the afternoon" -laser som kantbelysning?

Undantagsfall.:D

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 11:00

Tänk den på mjukt underlag - med den undersidan...
Risk att den blir hetare än någonsin

  • Medlem
  • 2005-04-19 11:10
Ursprungligen av Pär:

Tänk den på mjukt underlag - med den undersidan...
Risk att den blir hetare än någonsin

Håller med... hur kan man ha en fläkt under datorn. Eller två, snarare. Grymt ful, hur som helst.

Usch, du borde försé sånna här inlägg med varning så man inte klickar på dom misstag

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 11:59

Den ena grejen på undersidan är nog inte en fläkt utan en bashögtalare.. Skulle vara intressant att höra hur mycket bas den ger. Fläktar på undersidan är ganska vanligt på bärbara pc av den kraftfullare och fular modellen.

Ursprungligen av aquilas20:

Usch, du borde försé sånna här inlägg med varning så man inte klickar på dom misstag

Att det står Dell i rubriken är väl varning nog?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-19 12:53
Ursprungligen av stfm:

Håller med... hur kan man ha en fläkt under datorn. Eller två, snarare. Grymt ful, hur som helst.

Jag gissar på tre fläktar. Jösses vad mycket skit det ska fyllas i dessa hål.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-19 11:04

Ska man skratta eller gråta för att den är så UGLYYYY??!!! synd om vissa som inte har känsla grafiska dyslektiker

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-04-19 12:57

Også veier den 800 gram mer enn en powerBook 17", men det står også at vikten kan variere etter konfigurasjon...
Blir den tyngre om man laddar den med en del (tyngre) programvarer som t.ex Photoshop?

Ursprungligen av smurf:

Blir den tyngre om man laddar den med en del (tyngre) programvarer som t.ex Photoshop?

Förträfflig irroni...

  • Medlem
  • 2005-04-19 19:33

...men - vad kostar den?

  • Medlem
  • 2005-04-19 19:39

t ex 25.804:-
(men ändå får man inte 100 GB 5400 rpm hd, fint att min nya PB 12" slår den på nåt... när det gäller prestanda... )

Bakgrundsbilden känns bekant på nåt vis......... :rolleyes:

Jo, nog är den inriktad mot spelare alltid!

"Välj ett valfritt anpassningsbart hölje för att matcha favoritspelets "färger" eller skriv ut en egen bildskärmssida"

Men vad menar dom? Är det den silvriga delen som är utbytbar så att man skall trycka in ett screenshot från Doom3?

T-son
(Som tycker borstad Alu är bra mycket snyggare;)

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-19 13:24

ahh lägg av med att klanka ner på denna vackra maskin! Ni är bara avis

  • Medlem
  • 2005-04-19 13:54

Lustigt också att de sätter ordet "färger" inom citationstecken... Jag menar... "varför"?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 14:18

Jag förstår inte varför bärbara PC maskiner ska vara så tjocka. De är ju tjockare än en valfri PowerBook eller iBook. En bärbar maskin ska vara enligt mig vara smidig att ta med. Sen tycker jag att dom varit lite inspirerade av Tibooken när de färgar kanterna runt tangentbordet i en silver/titan färg.
Nä den faller inte mig på läppen. Iofs. är det få PC burkar som gör det om ens någon.

Den lär inte vara särskilt slö den där burken, kolla specen.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 15:05

"Anpassningsbar kantbelysning för att skrämma spelmotståndarna"

....känns lite som de tagit hjälp av ett gäng pojkar i 14 år åldern när de designat denna "pjäs"...

...kul att dell försöker hänga med iallfall...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 15:07
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Den lär inte vara särskilt slö den där burken, kolla specen.

Den lär varta "snabb"* med nVidia 6880U över PCI-E

(* Ingen hastighetskedja är snabbare än långsammaste komponentlänken, vilket väl i detta fall blir XP2)

Bevaka tråden