Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Epson 870 vill inte

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dator: G4/400/256mb/OS 9.1
Epson Stylus Photo 870, ansluten via USB.

Vid utskrift från Pagemaker 6.52 stannar utskriften vid "Spooling", dvs precis innan den går iväg till skrivaren. Från Word, Skriv text, Acrobat, mm, får jag ett meddelande som lyder ungefär: "Det finns inte tillräkligt med minne för att skriva ut bla bla". Ibland kraschar programmen med feltyp 2. Har även ökat på minnet till Epson Print Monitor, testat med/utan bakgrundsutskrift.

Har provat med nytt system, endast drivrutiner för skrivare installerat, inga extra typsnitt eller tillägg. Skriver ut från Skriv text, får ut en kopia, sen uppstår samma fel. Jag har bytt skrivarkabel, men inte testat skrivaren på någon annan dator än. Misstänker att det kan vara fel på på skrivaren, men om någon har nåt annat tips, mottages detta tacksamt.

[ 30 April 2002, 08:29: Meddelandet ändrat av: Mattias A ]

Har du tillräckligt mycket ledigt på systempartitionen?

Epson har en mapp i systemmappen där den mellanlagrar utskrifter. Det kan behövas flera hundra MB vid stora utskrifter.

Citat:

quote:Har du tillräckligt mycket ledigt på systempartitionen?

Jadå, det är 8GB ledigt.

Citat:

quote:Epson har en mapp i systemmappen där den mellanlagrar utskrifter. Det kan behövas flera hundra MB vid stora utskrifter.

Utrymmet på disken räcker gott och väl för spoolfiler. Problemet uppstår från alla program: Pagemaker, vanliga Read me-filer från Skriv text och när jag försöker skriva ut pdf-filer från Acrobat Reader.

Jag testade skrivaren på en likadan G4 i eftermiddags, och den fungerade perfekt. Det blir till att formatera om disken på den krånglande G4:an. Det är fasiken det enda jag inte provat. Vi får se hur det går.

Arrgh!! Problem ska vara konkreta, inte abstrakta som detta! Ja, ja, man kanske skulle bli trädgårdsmästare istället...

Tack för tipsen!

[ 30 April 2002, 23:28: Meddelandet ändrat av: Mattias A ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-18 02:06

Jag sitter just med ett problem som låter nästan identiskt, men med en HP LJ1200, IP-skrivare via USB till en NetGear-router, från en PowerBook Alu, OS X 10.3.8. Samma sak har inträffat tidigare men jag minns tyvärr inte hur jag fick bukt med trasslet då.

En inte alltför stor bildfil (denna gång en jpg-bild, 184kb) vill inte skriva ut korrekt - "Spooling LPR job, 27% complete..." Procent siffran kan variera från 3 till 97%, men "termometern" (polkagrisstången) slutar inte att snurra. Under tiden kommer det ut en bunt papper med lustiga tecken, en eller ett par rader på varje papper. När jag avbryter och startar om skrivaren, klarar den att skriva ut andra filer, utan problem.

Instämmer, Mattias - problem ska vara entydiga, inte glappkontakt eller lynniga brister!

1
Bevaka tråden