Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det mobil med diktafon?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-17 09:49

Jag har letat utan att finna. Finns det alls?

Min gamla Motorola CD930 hade diktafon, lagringskapacitet typ fem minuter. Men den modellen är utrangerad sen länge. Men kolla på Motorolatelefoner, de kan hända att de har någon sådan telefon.

Min SE K700 har en funktion för att spela in ljud, och jag tror med största bestämdhet att T610 har det också. jag har inte provat att köra tills det tar slut, men 20 minuter har gått bra utan att den har klagat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 11:38

Sharp GX20 har diktafon, men jag vet ej hur stor lagringskapaciteten är.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-17 11:41

det finns på T630, har inte testat det under längre inspelningar, men det funkar

  • Medlem
  • 2005-04-17 11:45

hmm, jag kanske ska gå igenom min T610 och se hur det fungerar. Jag vill helst att det ska gå att spela in med bara ett knapptryck, att man slipper krångla sig igenom menyerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 11:56

Det där är en av de användbara funktioner moderna mobiltelefoner borde ha istället för 3G och liknande som ytterst få använder i realiteten och väldigt få kunder efterfrågat. Har de inte tänkt efter eller gjort kundundersökningar? Vi får hoppas att en framtida telefon, iPod eller handdator från Apple har sådana vettiga funktioner. Telefontillverkarna borde se till kundnyttan och inte till vad som är tekniskt möjligt.

  • Medlem
  • 2005-04-17 12:00

Du kan göra genvägar till de funktionerna du gillar på SE-telefonerna.

  • Medlem
  • 2005-04-17 12:02

Jag fick inte genvägen till alarm att fungera. Men jag kanske måste läsa på bättre. (Och hitta bruksanvisningen...)

  • Medlem
  • 2005-04-17 12:21

Det går inte att skapa en genväg till att spela in ljud. Jag lyckas i alla fall inte.

Ursprungligen av Baron:

Det går inte att skapa en genväg till att spela in ljud. Jag lyckas i alla fall inte.

Jag hade det förinställt som genväg om jag befann mig på startskärmen och tryckte på pilen åt vänster på min z600.

Ursprungligen av Baron:

Det går inte att skapa en genväg till att spela in ljud. Jag lyckas i alla fall inte.

Jag lyckades på min T610!
Under Genvägar - Redigera genvägar - Spela in ljud - Markera - Välj position - Spara - Klart!
Lägger man den som position 1, så kan man också få fram ljudinspelningen genom att i "grundläget" trycka joysticken till vänster. (borde funka iaf...)

  • Medlem
  • 2005-04-17 20:03
Ursprungligen av Yohannes:

Jag lyckades på min T610!
Under Genvägar - Redigera genvägar - Spela in ljud - Markera - Välj position - Spara - Klart!
Lägger man den som position 1, så kan man också få fram ljudinspelningen genom att i "grundläget" trycka joysticken till vänster. (borde funka iaf...)

Underligt. Spela in ljud fionns inte med i min lista över val.

Ursprungligen av Baron:

Underligt. Spela in ljud fionns inte med i min lista över val.

Märkligt. Den ligger i och för sig en bra bit ner på listan, mellan "MusikDJ" och "Ring kontakt". Du kanske har någon muterad telefon. Vodafone live kanske? Annars vet jag faktiskt inte vad det kan vara...

I Nokia 6230

  • Medlem
  • 2005-04-18 12:37

Nu såg jag det. Och fick det att fungera! Underligt som sagt... Jag gick igenom listan tre gånger utan att se det. Tusen tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden