Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med HTML

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-16 15:58

Hej hej!

Vet inte var jag ska fråga så jag frågar här.
Jag blev morbror för några timmar sedan och sätter ihop en liten hemsida med bilder på babyn.
http://www.babyromanenko.tk .
Jag vill ha en gästbok som ska placeras under bilderna på hemsidan. Måste jag skapa en frame och lägga till adressen till gästboken där eller hur gör jag enklast?

Adressen till gästboken är:
http://interactives.alxnet.com/cgi-...stbook_id=46581

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-16 17:48

URLen till gästboken ger en 404.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-16 17:50

Märkte det men tänkte att någon kunde svara på frågan även om inte länken fungerade.
Jag har tittat runt lite på internet och det verkar som om man måste använda SSI eller ASP, verkar inte gå med bara HTML.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-16 18:28

Jo, eftersom länken inte funkar, så kan man inte se vad det är för gästbok. Och vet man inte det, så kan svaret bli alldeles fel, t.ex. om det är en online service, dvs en remote guestbook som t.ex. har ett skript som gör att den bryter sig ur eventuella ramar.

Det generalla svaret är annars: Ta reda på vilka språk ditt webbhotell stöder och kolla på www.hotscripts.com vad det finns för kommersiella eller fria gästböcker. Normalt tror jag de flesta kräver nån slags databas, typ MySQL, men det finns säkert några som fixar det med "flat files", dvs nåt javascript eller nåt som helt enkelt genererar html-filer.

Eller, om hotellet (Telia i ditt fall) inte vill att du ska lägga in egna grejer, så får du leta reda på nån sån där gratistjänst där dom har (den annonsfinansierade) gästboken på egen server, t.ex. genom den här Googlesökningen

PS: Bli gärna medlem i 99macs systersajt www.99web.se som är helt tillägnad webdesign.

Senast redigerat 2005-04-16 19:42
1
Bevaka tråden