Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie 5.0.2, iPhoto 5.0.2 och iDVD 5.0.1 släppt!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-14 23:09

Tipstack till Acke

iMove, iPhoto och iDVD har fått sig en uppdatering. Det är är en mindre uppdatering som håller programmen kvar på version 5.0.

iMovie når version 5.0.2 och uppdateringen fixar bland annt. problem relaterade till bild- och ljudsynkronisering för DV-projekt. iPhoto hoppar också upp till 5.0.2 och har blivit stabilare och snabbare på äldre Macar. Slutligen så har iDVD nått version 5.0.1 och har däremed blivit stabilare och lirar bättre med iPhoto och iMovie.

Uppdateringen når du via programuppdateraren.

Skrivet av: Christian Å

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=922

[CENTER]

[/CENTER]

iMovie 5.0.2
The iMovie HD 5.0.2 update addresses issues related to video and audio synchronization for DV projects and other issues.
•Audio in PAL widescreen
•Sharing (exporting) HDV to videocamera tape
•Synchronizing with HDV 720p content
•Importing video from a DV videocamera when using analog passthrough or recording live video
•Compatibility with some analog-to-digital converter boxes
•Capturing video with Hi-8 (Digital 8) devices
•Placing titles over DV content
•Playing iPhoto slideshows that include protected content
•Opening iMovie 4 projects that use speed-adjusted clips.

[CENTER]

[/CENTER]

iPhoto 5.0.2
The iPhoto 5.0.2 update addresses issues with application performance on older Macs and improves the stability of book layout, slideshows, and more.
•The book layout mode now allows resizable thumbnail photos for easier layout
•Slideshow performance is improved on G3 systems
•The exporting of slideshows to iDVD has been improved
•Photo-editing performance is dramatically enhanced on G3 systems
•The "Fit Slideshow to Music" feature more tightly synchronizes slideshows with music

[CENTER]

[/CENTER]

iDVD 5.0.1
Addresses issues related to general stability and compatibility with iPhoto slideshows and iMovie HD.

Finns i Programuppdatering

Senast redigerat 2005-04-14 23:22
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-04-14 23:12

Jo, det var en uppgradering det! Beskärning av bilder blev typ 500% snabbare på G3 iBooken med denna uppdatering! Superbt!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 09:37

IMovie: Uteblivet ljud efter import fixat!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 10:00

Bra, men synd att de inte uppdaterade Garageband också. Det känns som det tuggar onödigt mycket resurser...

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-04-15 10:03

Själv hittar jag ingen uppdatering i min ”programuppdaterare" förut något litet till iSight.

Ursprungligen av Rasmus:

Själv hittar jag ingen uppdatering i min ”programuppdaterare" förut något litet till iSight.

Har du iLife 05 installerat? Det har inte kommit någon uppgradering till iLife 04-versionerna.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-15 11:02

Synd bara att iMovie HD sparar _allt_ filmmaterial på disken, även om man kaster överblivna klipp till papperskorgen och tömmer den!
Har nedgraderat till 4.0.1(endast iMovie) på grund av detta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-15 11:02

Varför använder ni iLife 04' ikonerna?

Ursprungligen av iigloo:

Varför använder ni iLife 04' ikonerna?

Det är väl bara iDVD som har fått en ny symbol i form av en dvd-skiva? Nyheten skrevs i går natt och jag tog de bilderna som Acke så finfint hade länkat in i sitt nyhetstips. Sen somnade jag omedelbums.

Not a big deal.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-15 13:56
Ursprungligen av Christian Å:

Det är väl bara iDVD som har fått en ny symbol i form av en dvd-skiva? Nyheten skrevs i går natt och jag tog de bilderna som Acke så finfint hade länkat in i sitt nyhetstips. Sen somnade jag omedelbums.

Not a big deal.

iPhoto ikonen har fått ett litet lyft också.

Men det spelar som sagt ingen roll...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-15 15:12

nej, jag bara undrade...

Var är 10.3.9

Jag undrar vart 10.3.9 tog vägen

  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 20:57
Ursprungligen av Ekengren:

Jag undrar vart 10.3.9 tog vägen

jag har bara varit med i macvärlden sen -98 och är osäker på om det någonsin funnits någon x.9, både i 9an och Xet.
det händer nog ingenting på systemfronten innan tigern släpps lös om ca två veckor.
men då händer det desto mer!

Ursprungligen av Hasse Carlsson:

jag har bara varit med i macvärlden sen -98 och är osäker på om det någonsin funnits någon x.9, både i 9an och Xet.
det händer nog ingenting på systemfronten innan tigern släpps lös om ca två veckor.
men då händer det desto mer!

Kolla software Update! Men jag fick detta mailet i natt:
Apple has released 10.3.9 Update for Mac OS X tonight. However, many people are having problems with the update so make sure you have a good backup before performing. If you run into ANY issues, be sure and swing by and use our personal support or forum support to get help with your 10.3.9 upgrade.

The upgrade is available via the Software Update in System Preferences.

Ursprungligen av Ekengren:

Jag undrar vart 10.3.9 tog vägen

Jag har hört på något forum att en medlem där körde en utvecklarversion av 10.3.9, men nu när Tiger kommer kanske det inte blir av.
System 6 gick upp till 6.0.8 har jag för mig (jag var inte med på den tiden).

1
Bevaka tråden