Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eye-TV till dvd-skiva

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lite problem med min eye-tv. Tanken var att jag skulle kunna bränna det inspelade materialet till dvd och sen se det på min vanliga tv. Det verkar finnas en funktion i Eye-tv som heter: Burn DVD... Men det resulterar bara i att jag kan spara inspelningen som en mpg-fil på min hd. Jag har även försökt att importera denna mpg-fil till iDVD eller iMovie, men ingen av programmen vill ta emot filen.

Har även haft problem med min dvd-brännare och aldrig lyckats bränna någon dvd när jag prövat med andra filmklipp i iDVD. Däremot har jag lyckats bränna CD. Programmet bara hakar upp sig och jag måste avbryta efter några timmar.

Jag har en iMac G5 som jag köpte i december, ska jag behöva köpa en DVD med hd för att komma förbi detta problem?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-15 23:11

Jag tycker att du ska investera i brännarprogrammet Toast 6 Titanium.

If you want to burn more than one recording to a DVD, then select the Save As QuickTime Movie… command multiple times, saving the MOV file to your hard drive each time. When all of your recordings have been exported, then drag them to the Video window in Toast, and then select DVD in the "Disk Options" drawer.

Eyetv till dvd

Måste jag köpa ett programmet toast? Jag trodde såna funktioner låg i datorn.

Finns det inga brännfunktioner till dvd i iMac G5 som standard?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-04-16 11:31
Ursprungligen av Bertil Dahl:

Måste jag köpa ett programmet toast? Jag trodde såna funktioner låg i datorn.

Finns det inga brännfunktioner till dvd i iMac G5 som standard?

jo du har ju iDVD. spara som .mov eller.dv

Senast redigerat 2005-04-16 14:11

Allt EyeTV kan göra är att spara ner inspelningarna till QT-mpg, och tunga blir de också... en riktigt lång långfilm kan bli en bit över 5 GB. Så själv kopplar jag datorn till tv:n eller projektorn i stället för att bränna, men de gånger jag behövt bränna ner vissa program har jag gjort det i Toast 6T.

För stora Eye-TV inspelningar! Hur komprimera en 6gigs film tex?

Toast klarar inte att komprimera?

Har ni något tips?http://www.99.se/images/smilies/grater.png

  • Medlem
  • 2007-12-31 17:57

Enligt denna text går det om jag förstår saken rätt, men det verkar vara en lite krånglig procedur.

http://faq.elgato.com/index.php/faq/more/354

1
Bevaka tråden