Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte delning av iTunes att funka

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 22:51

Jag har iTunes på en iMac G4, en iBook och en PC.
Alla är ihopkopplade över ett WLAN med en router.
Har ställt in alla på att dela ut musik och att leta efter utdelad musik, men dom verkar inte hitta varandra.

Burkarna hittar varandra över nätverket när jag tex går in i någons utdelade mappar, så det är inget fel på det viset.

Några tips???

/Claes

Senast redigerat 2005-07-11 23:44
  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 12:30

Menar du att du har iTunes, och delar ut din musik via iTunes Music Sharing?

I så fall, kolla om du har brandväggen aktiverad på datorerna, kan vara det som ställer till det. Om den är aktiverad, testa om det funkar när den är avaktiverad. Om det gör det, så måste du öppna porten för iTunes Music Sharing (port 3689).

  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 16:22

Visst... Det är iTunes jag har installerat.
Skall testa ditt förslag i helgen.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 18:38

Hmm.... testat att stänga av brandväggen både på Windows PCn (XP SP2) och på iMac G4 . Funkar ändå inte...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 19:19

Låter märkligt. Enligt din beskrivning låter det ju som om alla datorerna sitter på samma subnät, vilket är kravet för att de ska upptäckavarandra automatiskt.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-11 23:43

Måste blåsa liv i denna tråd igen.....
Testade att anluta både PC:n och min iMac G5 till min router med lan-kabel, för att föra över filar lite snabbare, och vips funkade delningen av iTunes!

Vad är det som gör att WLAN burken hanterar delningen annorlunda med kabel än när jag kör WLAN???

/Claes

Är det samma version av iTunes på båda maskiner? Om inte, prova att uppgradera dem.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-14 13:00

Det är samma version....

  • Oregistrerad
  • 2005-07-14 17:08

Hmmm.... uppgraderade firmware på min router (x-micro) och vips så funkar det.....
Case closed!

1
Bevaka tråden