Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pipande airport - ibland?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-15 13:06

Hej

Har använt mitt airport från dag ett jag fick min nya dator, fungerar utmärkt. Det enda är att jag nästan alltid får 3/4 till min egna basstation, hur jag än gör. Strunt samma, till det verkliga problemet.

Jag har tappat datorn i golvet en gång men allting fungerar helt perfekt, trodde jag tills idag. Har precis fått BBB och skulle testa min bandbredd med tp-test. Fungerade bra... sen lite senare skulle jag testa igen, enda skillnaden var att batteriet var på väg att ta slut så jag satte in strömsladden... då började det pipa lite så där ovackert ifrån datorn. Gissar att något ändå gått sönder när jag tappade datorn och att airportet numer piper. Men det underliga är att jag kan surfa utan att det konstanta pipljudet är framme som det är när jag kör tp-testet. Okej då, vid orrdentlig belastning låter det.. nej, kan tanka med 1MB/sec via ftp utan att det låter något.. det är BARA när jag kör tp-test som datorn spårar. Redan innan testet drar igång för fullt piper det till (precis när det är nätverkstrafik), bara när den typ provar connecta mot servern för att se om testet kommer gå att köra.

Jätteunderligt att vid belastning i just TP-test så låter datorn, men vid belastning via tex Transmit så låter det inget?

Någon som har en aning om vad ljudet kan bero på? har försökt lokalisera ljudet och utan särskild precision tror jag ljudet kommer ungefär från tangent y

ps. Enligt TP-testet har jag ca 40% packetloss...

Om det är som ett svagt pipande ljud så verkar det vara rätt normalt. Jag hör också en svag signal när jag kör TP-Test, inte annars. Har själv en iBook (otappad, nyköp jan-05). Finns fler som upplevt ljudet.

BTW, har du kollat så att kontakten sitter i ordentligt i kortet sen du tappade den?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-16 00:03

Jag har samma pipande ljud som Jani Uutela verkar vara normalt, så du ska nog inte vara orolig.

1
Bevaka tråden