Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket trafik?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska lägga upp en artisthemsida med ett större gäng html-filer med bild och ett antal videor och låtar. Sidan är för en större svensk artist och jag misstänker att den kommer att bli välbesökt.

Är det nån här som har någon uppskattning av hur mycket trafik man kan räkna med för en sån site?

Senast redigerat 2005-04-14 17:19

Tack för länken, Thevil.

Jag var lite otydlig i mitt första inlägg. Det jag undrar är hur mycket trafik i Gigabyte det kan röra sig om för att jag ska kunna välja rätt webbhotell och -paket. Jag förstår att det blir en grov uppskattning, men är det någon som har en någorlunda begåvad gissning?

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-04-15 12:45

Det bästa tipet är nog att inre binda upp sig på någio viss hotell i allt för lång tid. SIdan kan floppa totalt och ge 10 besökare om dagen och då är det sumt att lägga ut stora pengar på stora webbpaketet på fina & dyra hostingbolaget.

Samma sak åt andra hållet. Det blir en jättehit och de hotell du valt klarar inte av trafiken eller du slår i taket för deras paket. Det är bra att kunna byta hotell fort utan att sitta med ytterligare 22 månadsinbetalningar till ett hotell som du intehar nån nytta av längre.

Jag misstänker att sajälva html-sidorna kommer att stå för en obetydligt del av trafikmängden, likaså de statiska bilderna på sidorna som kommer att bli cacheade lokalt hos användarna.

Filmer och videos tar ju däremot upp bandbredd desto mer. 50 pers om dagen som laddar ner tre mp3'or och en video borde kunna bli uppåt 40 GB i månaden vilket inte är så värst farligt. Men vad händer om det är 500 st om dagen istället?

1
Bevaka tråden