Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeTV 200 och stereoljud?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 17:02

Jag har precis köpt en EyeTV 200 men kan inte få stereoljud i mina inspelningar! Dels att spela in från tvsändingar, dels när man har ljud externt (t ex från stereon) in i RCA-kontakterna på EyeTV.

Jag har prövat alla möjliga olika kvaliteer.

Är det så att den inte supportar stereo?? Varför isf har den stereo-in-kontakter?? Den exporterar ju quicktime med stereospår, men med samma ljud i båda spåren!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 19:58

Fick svar från supporten nu, uppenbarligen har den inte stöd för Nicam, de skulle kolla på det, men kunde inte lova något om/när det skulle komma.

Dock tycker jag att stereo in på själva "audio in"-kontakterna borde funka. Jag mailade tillbaka om det, får se vad de svarar!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 09:31

Ok, nu funkar stereo in via stereokontakterna, dvs de ger.. stereo! Jag hade gjort ngt fel från början. Så nu kan jag koppla min stereo-vhs till EyeTV och spela in TV i stereo!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 10:31

Cool! Berätta gärna hur det gick...jag funderar på en 200 just för det ändamålet...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 10:46

Jo, som sagt det gick bra!

Stereo via antennkabeln (NICAM) fungerar inte. Det kanske kommer att funka senare, men det ska man inte lita på.

Stereo via audio-in-kontakterna fungerar bra! Alltså kan man koppla sin stereovideo till eyeTV och spela in tv via den, dvs man kopplar videon till svhs- eller kompositkontakten.

1
Bevaka tråden