Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utbildning till webb-designer??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon som vet en vettig och hyfsat snabb utbildning på web-design? Jag har nu jobbat med illustration och design på Mac i 20 år och känner att jag behöver gå vidare för att inte stanna i utvecklingen helt! Skulle verkligen vara bra att hitta en kvalificerad utbildning, antingen nätledes eller i Lund-Malmö regionen till en inte allt för svindlande summa. Är det någon som vet??

Oj!
Jag tror inte det finns utbildningar i detta, inte riktiga i alla fall. Du kommer med stor chans få sitta med Frontpage eller något att hemskt program. Det första som krävs är viljan att lära sig. Börja analysera sidor. Sök på google efter "XHTML Tutorial" och liknande saker.
Det finns ett antal böcker om detta jag skulle rekommendera "Eric A Meyer on CSS". Den tar upp CSS och XHTML på ett mycket bra sätt.
Självstudier är bland det bästa för att lära sig koda hemsidor.

Webbdesign är ett luddigt uttryck pratar vi specifikt design för webb så finns det även böcker om detta. Att utbilda i detta är mycket svårt (jag har gjort det själv) eftersom många ligger på sådana olika nivåer i vad de vill kunna framöver.

Det är de råd jag kan ge som självlärd HTML knackare.

Ja, den hårda vägen (men kostnadsfria så länge man inte räknar tid som pengar) med mycket surfande på bra sajter och mycket testande har fungerat för mig. Det finns nästan oändligt att läsa och lära sig på nätet, men det tar tid...

Med webbdesign tänker jag på själva teknikerna (HTML, CSS osv), inte bara att sitta och skapa en snygg design i Photoshop.

1
Bevaka tråden