Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken server i WoW lirar du på?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det börjar dra ihop sig, har jag tur sitter jag med mitt ex av WoW nu på fredag. Men vilken server spelar folket från forumet på? Eller har det rent av blivit så att det är någon server som är mer eller mindre ägd av Skandinaver?

Själv spelar jag som Horde (KelDarkleaf, Tauren Druid) på Skullcrusher.

Gillet The Cult of Mac, där många 99mac:are är medlemmar, spelar dock på Agamaggan (Alliance) och Al'Akir (Horde).

Som capojava säger så spelar vi Cult Of Mac på Agamaggan där vi är cirka 25 aktiva spelare, där jag själv kan stoltsera med att vara längst lvl av alla.
Våran Horde motsvarighet spelar mycket riktigt på Al'Akir och de har lite problem med medlemmar.

Servern Agamaggan är väl inte speciellt nordisk, blev ett tag kallad oofficiell spansk server. Så det är mycket spanjorer men även mycket nordmänniskor.

Vi är alltid intresserade av nya medlemmar.
Vad hade du tänkt vara i spelet?

jag funderar på att starta min andra karaktär nu... en Gnome Rouge.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Vi är alltid intresserade av nya medlemmar.
Vad hade du tänkt vara i spelet?

Jag är inte helt säker på vad jag ska ta för class men Dvärg pally eller Dvärg Rogue skulle nog vara kul att prova.

Servern ni skriver om är det Aggramar? Jag kunde inte hitta det andra namnet i server listan. :-/

EDIT="Sorry kolla US servers jag hitta er server nu."

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Som capojava säger så spelar vi Cult Of Mac på Agamaggan där vi är cirka 25 aktiva spelare, där jag själv kan stoltsera med att vara längst lvl av alla.

Bara som en parantes kan nämnas att du inte alls har lägst lvl i gillet, finns minst ett par st som är lägre än du

Rent allmänt – kontaktinfo för att gå med (eller snacka med lite folk i gillet) finns på sidan som nämndes ovan. Jag går under namnet "Gnomer" och är en av i dag fyra masters. Av någon anledning så har jag fått en "putti-nutt-gulli-gull"-status trots att jag gör vad jag kan för att framstå som elak :rolleyes:
Vi tar in folk från hela europa så det är engelska som gäller i gillechatten. Med några få undantag så är de flesta medlemmar svenskar, och det går därför oftast att prata svenska när man grupperar sig med andra.

Lirar också med The Cult of Mac och trivs riktigt bra. Fler medlemmar är alltid välkommet!

Ursprungligen av Christofer:

Av någon anledning så har jag fått en "putti-nutt-gulli-gull"-status trots att jag gör vad jag kan för att framstå som elak :rolleyes:

Ni kommer förstå vad han menar om ni råkar stöta på hans putti-nutt-gulli-gull gnome ute i skogen. Charmigare tomte får man leta efter! han är såååå sööööööt (pojkbandshysteri)

/Member of Gnomer Fan-Club

för att hålla mig till topic:
Agamaggan: Aeriith (Human Priest)
Al'Akir: Hoppsan (Tauren Warrior), Phara (Undead Rouge)

Ursprungligen av Christofer:

Bara som en parantes kan nämnas att du inte alls har lägst lvl i gillet, finns minst ett par st som är lägre än du

För tillfället ja. Jag är den enda i gillet som inte är totalt beroende av WoW... jag har ett liv vid sidan som gör att jag spelar mindre...

Agamaggan here servern inget annat.

Orcslayer är mitt namn.

Min nya gubbe: en lite Gnome Rouge heter Burrfoot, just nu lvl 5. Får se hur mycket tid jag kommer ge denne lille gubbe.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-13 10:27

Själv spelar jag på Silvermoon, den server som utnämndes till inofficiell nordisk server.
Har en liten kompisklan som heter "Swedish veterans". Heter Creops & Tamina där.
Spelar Hunter & Druid för Alliance.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-04-13 10:47

Jag har en lvl 60 orc rogue på Ravencrest och en lvl 25 paladin på Shattered Hand.

Vi är ett gille med folk från skandinavien som lirar på Stormreaver(Alliance).
Största delen av oss kommer från Lund/Malmö och en del folk från Helsingborg. Vi försöker träffas över en öl irl ibland. Det är väldigt stor nördvarning på dessa träffar dock
Kolla vår site:
http://www.attica.se/nifelheim/

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-13 13:27

Det är synd att man inte får flytta sina karaktärer mellan servrarna, inte ens mot avgift.
Man vill ju inte starta om alla sina chars.

Ursprungligen av Creops:

Det är synd att man inte får flytta sina karaktärer mellan servrarna, inte ens mot avgift.
Man vill ju inte starta om alla sina chars.

Det är synd det som är mest synd är att alla inte spelar i samma värld.
Tänk vad coolt!

Jag skulle vilja ha möjligheten att flytta min karaktär mot en mindre summa pengar.

Ursprungligen av antelarsson:

Vi är ett gille med folk från skandinavien som lirar på Stormreaver(Alliance).
Största delen av oss kommer från Lund/Malmö och en del folk från Helsingborg. Vi försöker träffas över en öl irl ibland. Det är väldigt stor nördvarning på dessa träffar dock
Kolla vår site:
http://www.attica.se/nifelheim/

Mycket trevlig sida må jag säga.
Många trevliga historier.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Mycket trevlig sida må jag säga.
Många trevliga historier.

Tack
Om ni är intresserade är det bara att dyka upp i Goldshire när vi har guildmöte(för tillfället söndagar kl 21) eller hör av er till mig.

Visst jag är där på söndag kl 21 fast på Agamaggan servern.
Vi kanske kan göra telpati mellan oss då.

det kommer snart bli möjligt att flytta sina karaktärer mellan servrarna om jag har fattat det rätt. På USA servrarna är det just nu möjligt att flytta sina karaktärer från högpopulerade servrar till vissa bestämmda lågpopulerade. Men om jag fattar de rätt så kommer det (mycket) senare gå att flytta nästintill hejvillt.

Vad sägs om att samla alla macgillen på en och samma server isf och raida och plundra hej villt?

Njae, det är nog så att de som spelar på servrar med högt antal spelande och långa köer har möjlighet att flytta sin karraktär till en annan server med litet antal spelare. Detta kommer att ske mycket snart nu när 17 nya servar har öppnat. Troligtvis kommer det inte finnas möjlighet att flytta omkring precis som man vill

det är inte riktigt de intryck som jag fått utav officiella forumen. Iofs kanske du misstolkade mitt "hej villt" ordval (vilket är väldigt förståeligt). Förhoppningsvis kanske man kommer kunna byta server en gång i halvåret eller liknande? Det skulle vara uppskattat bland många spelare skulle jag kunna tänka mig

Ja, jo. Det kan nog hända. Har för mig att blizzard sagt att de planerar att göra det möjlight att kunna flytta karraktärer till de amerikanska servarna och vice versa. Skulle vara kul

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-20 00:29

Zenedar

ZENEDAR.
Engelskspråkig.
Medium populated, gott om folk men inte trångt...

"Lhasa" / female Night-Elf Druid

För övrigt funkar det klockrent att använda SKYPE i bakgrunden med WoW...
Man har ett grymt övertag om man kan prata med sitt party samtidigt och planera
PvP-attackerna.

För oss blev det Azjol-Nerub (Alliance). Vi starta ett litet hel Svenskt guild där som vi döpte till Nordic Light. Frugan ville inte lira PvP så därför blev det den servern.

Vi är en del folk som lirat en del mmorpg tillsammans under en längre tid. Sök gärna upp oss om ni söker guild på den servern. Jag heter Knall in game.

Spelar på Medivh i USA. Är med i guilden Worldofwar.net's officiella Nordamerikanska guild (Forum och sajt). Vi har grymt många level 60 på både Horde och Alliance. Körde en raid i BRD igår -- riktigt kul! Tänkt köra Molten Core snart

1
Bevaka tråden