Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: iMac, eMac och iBook uppdateras i april

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .

MacRumors noterar att AppleInsider påstår sig ha fått det bekräftat att det kommer nya modeller av iMac, eMac och iBook i april:

Appleinsider reports that Apple will bring updates to the iMac, eMac and iBook lines next month. The report is short on details, but includes the following predictions...

The iMac is expected to be bumped to 1.8GHz - 2.0GHz speeds alongside with speculation about a HD version of the iMac. The current iMac speeds range from 1.6 - 1.8GHz.

eMacs are also expected, but few details are provided.

Finally iBook revisions may also make their debut soon with speed bumps to 1.33 - 1.55 GHz and "an improved ATI Mobility Radeon graphics processor".

First word of April iMac and eMac updates came in early March with few other details provided. The iBook, iMac and eMac product lines are all due for upgrades (MacRumors Buyer's Guide) based on their product timelines.

Som MacRumors skriver så är det dags för dessa modeller att uppdateras om Apple följer normal produktcykel. Apple har varit oregelbunden i sin produktcykel (som normal brukar vara 6 månader) på många produkter på sistone, men i alla fall iBook brukar uppdateras varje vår i april-maj sedan flera år tillbaka, så ryktet låter rätt rimligt.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 10:16

Blir väl den sista eMacen som kommer innan den "dör" då.

En dator som väl verkligen bör uppdateras i enlighet med produktcyklerna är ju PowerMacen.. men ryktet gällande en PM med BlueRay känns lätt överdrivna.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 10:40

Ja, verkligen.

När är rimligt att tro att minin kommer i en rev. 2 då? Inte före sommaren va?

Nej, den kommer nog dröja.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 11:16

Gillar du Fireside?

Ursprungligen av petsematary:

Gillar du Fireside?

Vem gör inte det? Och Björk, uppenbarligen. Härlig blandning på fredagskvällar.

Trevligt! 1,5GHz , det borde betyda att iBook äntligen går över från 266MHz systembus till 333MHz
(Eftersom 1,5GHz inte går att åstakomma med 266MHz bus.)

Senast redigerat 2005-03-31 21:35

Trevligt. Frågan är bara; vad för ny grafikkrets till ibooken?

Ursprungligen av benjaminlarsson:

Trevligt. Frågan är bara; vad för ny grafikkrets till ibooken?

Troligtvis någon som klara Core Image. Då köper jag en iBook istället för en PB.

Ursprungligen av sbjihp:

Troligtvis någon som klara Core Image. Då köper jag en iBook istället för en PB.

Jo, det är väl mer eller mindre självklart. Men känns som att R9600 är ett lite stort steg - och det finns inget emellan som är intressant vad jag kan se.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-04-22 22:17
Ursprungligen av sbjihp:

Troligtvis någon som klara Core Image. Då köper jag en iBook istället för en PB.

Samma här!

-- Patrik

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-04-24 23:26

för mig blir det att vänta ett tag och se ifall de här ryktena är sanna, sedan switchar jag. har varit sugen på en imac G5 ända sen i höstas. frågan är bara om det är värt 4000 extra för en 20" istället för en 17".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-25 09:59

April är snart slut...kommer det komma några nya burkar eller?

tigern finns ju i butik den 29.. och några revs. släpps ju garanterat inte innan tigern. verkar
heltokigt om det skulle vara så.

Hoppas dom uppgraderade bookarna kommer samtidigt som tiger , de vore mumma ..

MVH Billy

4 dagar till tiger.. sen råder en vecka av förväntasfylld ångest

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 13:28

Finns ju ett rykte att de nya maskinerna skall komma idag den 26e. Om de nu gör det, vilken tid kan man räkna att Apple announcar detta?

Det borde redan ha skett vid det här laget har jag för mig. Och än så länge är Apple Store inte nere... men man vet ju aldrig, det kan ju komma senare under dagen.

På Apple Insider har jag för mig att de skrev att en källa trodde på onsdag istället för tisdag.

Jag har insett att vi troligen får vänta till nästa vecka, alternativ att maskinerna lanseras nu men inte levereras tidigare än fredag. Apple lär ju inte lämna med Tiger med datorer före fredag. Jag tror Apple gör det lätt för sig och väntar med lanseringen till nästa tisdag.

Ah, ja där ser man, då stämde det där med onsdag alltså.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 15:39

Det snackas ganska mycket om powermacar som ska uppdateras, men jag antar (och hoppas) att det också gäller iMacarna?

Ursprungligen av Anders Båth:

Det snackas ganska mycket om powermacar som ska uppdateras, men jag antar (och hoppas) att det också gäller iMacarna?

Det är ju hög tid, men jag skulle ändå inte hålla andan för att dom också kommer nu.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 16:27

Men om de inte kommer nu (imorgon som det verkar), kommer de då komma nu runt lanseringen av Tiger? Eller handlar det om ytterligare en månad? Har nämligen en kompis som blivit sugen på min iMac G5 och vill ha en själv. Jag har dock sagt att de troligen ska uppdateras nu runt Tigersläppet.

Ursprungligen av Anders Båth:

Men om de inte kommer nu (imorgon som det verkar), kommer de då komma nu runt lanseringen av Tiger? Eller handlar det om ytterligare en månad? Har nämligen en kompis som blivit sugen på min iMac G5 och vill ha en själv. Jag har dock sagt att de troligen ska uppdateras nu runt Tigersläppet.

Det verkar vara pågång även för iMac G5. Think Secret skriver: While new iMac G5 and eMac systems are not yet in the hands of stores, the updated systems are likely to still debut this week alongside new Power Mac G5 systems, although they may not be immediately available.

Den här gången tror jag det är värt att vänta, om man nu inte har ett akut behov av ny dator. Åtminstone vänta tills mitten av nästa vecka. Kommer det inget då, och inga nya rykten har dykt upp, så kanske men ska fimpa ryktena och köpa istället.

Ny ibook på fredag?

Eftersom att jag varit sugen på en ibook länge kommer jag naturligtvis vänta in nästa version. Finns det skäl att tro att det dyker upp en ny redan nu på fredag? Brukar priserna på nyintroducerade ibookar ligga kvar på samma nivå som de som de ersätter eller höjer de priserna?

Ursprungligen av Gustav L.:

Eftersom att jag varit sugen på en ibook länge kommer jag naturligtvis vänta in nästa version. Finns det skäl att tro att det dyker upp en ny redan nu på fredag? Brukar priserna på nyintroducerade ibookar ligga kvar på samma nivå som de som de ersätter eller höjer de priserna?

iBook har inte nämnts bland de allra senaste ryktena, så det kanske inte är omedelbart förestående, inte redan på fredag. Fast man vet ju aldrig... Men jag tror det fortfarande kommer innan juni iaf. Priserna har inte höjts på väldigt länge, faktum är att priserna på iBook har sänkts flera gånger när nya modeller kommit (det garanterar ju ingenting, men så har det iaf var förut).

Bevaka tråden