Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När uppgraderar du till Tiger?

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tiger är här den 29:e April. När uppgraderar du?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-12 15:04
Ursprungligen av Björnström:

Tiger är här den 29:e April. När uppgraderar du?

Har redan beställt familjepaketet...

Idag, 12 April. hoppas att man kan hålla leveransdatum bara.

Då jag fick min ny iBook för en vecka sedan (alltså innan idag), kan jag svara: när jag har pengar över. :rolleyes:

Innan nyår, hoppas jag.

Jag väntar på att få köpa min första mac. Det är för tillfället samma känsla man hade som när man var barn och det var julafton. Hoppas nu bara Apple tar sitt förnuft till fånga och uppdaterar iBook snart :D. Då kommer det bli Tiger för min del

Så fort ja får tag på en kopia!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-04-12 15:16

Så fort jag får tag på en kopia.-EDIT- Detta stämmer inte längre.

Jag har lagt en förhandsbeställning via MecenatAppleStore. 597,50 :- med moms & frakt (gratis frakt)

Senast redigerat 2005-04-13 17:08

Så fort jag får tag på det!!

Kan det inte bli 29:e snart?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-12 15:55

Jag saknar svarsalternativet:
När det ingår när man köper en ny Mac.

Jag kryssade därför i det sista alternativet, trots att jag har haft åtskilliga Macar genom åren.

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2005-04-12 20:09
Ursprungligen av Macus:

Jag saknar svarsalternativet:
När det ingår när man köper en ny Mac.

Jag kryssade därför i det sista alternativet, trots att jag har haft åtskilliga Macar genom åren.

Saknade också det alternativet, har redan beställt ny mac (hemPC paket), men får den bara i Maj och hoppas jag då även får Tiger med den...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 16:00

Den 29... Beställer ikväll

Egentligen vill jag lägga till: jag uppgraderar faktiskt bara om Tiger är snabbare på min iBook G4 än Panther. Förutom Spotlight och Automator, finns det ingenting i Tiger som låter särskilt lockande (Dashboard låter värdelös), och dem kan jag leva utan, men om den får datorn att bli snabbare i GarageBand 2... då måste jag ha den!

Jag kör redan (är ADC-medlem).

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Jag kör redan (är ADC-medlem).

Nå, hur funkar den jämfört med Panther vad prestanda anbelangar?

Ursprungligen av bruksarn:

Nå, hur funkar den jämfört med Panther vad prestanda anbelangar?

Fungerar utmärkt, men nu får jag ju egentligen inte prata om Tiger före det den är släppt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-12 22:57
Ursprungligen av markisevil:

(Dashboard låter värdelös)

Dashboard är genialiskt! Och det finns mer än så i Tiger

Alternativet "innan releasedatum" hade varit bättre än "kör redan tiger".

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 16:20

nununu fortfortfort

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-12 16:45

När jag får uppgraderingarna som bör släppas på NAB (FCP, DVDSP m.fl.) behöver Quicktime Pro och att MPEG 2 export funkar med mina videoprogram.

(Det här blir en dyr månad tror jag: ADC förnyelse 1år, NAB (vad nu Apple hittar på där))

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-12 16:56

Det kan vänta, ärligt talat. Jag ser inte 10.3-10.4 som ett lika stort hopp som 10.2-10.3 var alls. Spotlight är väl det ända, men jag tycker att jag har koll på mina saker redan nu.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-04-12 16:58
Ursprungligen av xerent:

Det kan vänta, ärligt talat. Jag ser inte 10.3-10.4 som ett lika stort hopp som 10.2-10.3 var alls. Spotlight är väl det ända, men jag tycker att jag har koll på mina saker redan nu.

Jag kan lova att det är mer förbättringar än Spotlight...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-12 17:42
Ursprungligen av bollman:

Jag kan lova att det är mer förbättringar än Spotlight...

Jag kan lova att du har rätt, men jag läste igenom listan och det enda som jag trodde jag skulle använda är bildspel i findern.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-13 12:23
Ursprungligen av xerent:

Det kan vänta, ärligt talat. Jag ser inte 10.3-10.4 som ett lika stort hopp som 10.2-10.3 var alls. Spotlight är väl det ända, men jag tycker att jag har koll på mina saker redan nu.

Här kan du jämföra utbudet av funktioner mellan Tiger, Panther och Jaguar:
http://www.apple.com/macosx/upgrade/compare.html

Om det är antal funktioner som avgör "hoppet", så är Panther -> Tiger ett avsevärt större hopp än Jaguar -> Panther.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-15 23:15
Ursprungligen av pijon:

Här kan du jämföra utbudet av funktioner mellan Tiger, Panther och Jaguar:
http://www.apple.com/macosx/upgrade/compare.html
.

vad är 64-bit Audio Format, är människoöron verkligen kompatibla med det?
Vad har macen för ljudspec hårdvarumässigt förresten?

För de som inte är så intresserade av att uppgradera eftersom de nya funktionerna inte lockar särskilt, ni kommer nog få tänka om då en hel drös med program kommer att kräva 10.4 (tror jag). Det har ju hänt en hel del balla grejer med en hel del API'er, och jag skulle nästan bli arg om utvecklarna inte hoppade på det tåget rätt så kvickt

Och jag, jag uppgraderar väl antingen väldigt snart eller när jag har råd att köpa en ny dator (jävla Apple som gör trasiga iBook-moderkort och vägrar fixa skiten).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-12 16:56

Har (såklart) beställt precis. Så det beror på hur snabba de är på att leverara! men kanske ett par dagar efter den 29:e? Blir en bra "present" eftersom jag fyller år den 28:e

Idag, inköpt på mecanet applestore.

Får bli en uppgradering i samband med Powerbook-köp i Juni.

Jag köper det förmodligen så fort det släpps, men brukar vänta ett tag med att installera det. Min bildläsare blev oanvändbar efter pantherinstallationen, och det har jag inte riktigt tid med. Jag brukar låta andra ta de värsta smällarna först.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-04-12 18:30

Hur skulle Tigern kunna förbättras om inte folk ute i stugorna, med alla tänkbara och otänkbara kombinationer av hård- och mjukvara, hårdtestade?
Jag är mao på.

Bevaka tråden