Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 12" wide... det vore drömmen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-04-12 11:04

Tror ni att Apple kommer lansera en 12" Powerbook med widescreen? Det skulle vara perfekt. Jag vill ha en så liten bärbar som möjligt, men vill inte köra 4:3 format (eller vad det nu blir i datavärlden). 15" wide är mäktigt, men den är lite stor och kanske dyrare än vad jag tänkt mig. Om det ens blir något, men drömma kan man ju alltid... Dessutom får jag bra tillbaka på skatten.

Så, rent spekulativt, tror ni att det kommer en 12" wide inom snar framtid?

-- Patrik

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-12 11:21

kommer det en 12" wide PB så köper jag den direkt. Man tycker ju att dom borde ändra den minsta PB så att det är wide på alla PB.

13" ifall det ska vara en wiiiiiidescreen.

Dock så är jag nöjd med min 12" 1,5 ghz, Widescreen är överskattat, helt klart. Men man vill ju alltid ha det nyaste :rolleyes:

Widescreen eller inte, en 12" PoweBook är ändå mycket dator. Ser ytterst få som kan konkurera med den. Dock hade det varit trevligt med högre upplösning på den, eller hur?

Jag tror 12" i wide skulle bli lite litet, kanske då 13" wide istället.

Sen tycker jag att en iBook i liknande format vore minst lika trevligt.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-04-12 11:36

Kikar mer och mer på en iBook ändå. Den lilla 12"-aren, fast med max hd och ram då. Skulle passa utmärkt för mitt behov; surfa lite trådlöst och glänsa framför kompisarna. Skulle fortfarande helst ha den i wide dock.

-- Patrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-12 14:31

Trockla lite med siffror: om det är 9:16 som skulle gälla (3:4 för nuvarande PB) så skulle man få en PB med yttermått 29,9x18,5 (nuvarande: 27,7x21,9). Areamässigt är det 89% mindre, men ed bibehållen antal pixel i höjdled, vad blir det i bredd?...
Såg förresten nyss att AppleStore är nere... och det är tisdag...

1
Bevaka tråden