Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har hänt med mitt 99mac Pro konto?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 07:26

Just nu verkar alla teman utom det grå vara borta.

Jag brukade ha det bruna, men när jag loggade in nu idag var det grått och jag hittar inte menyn för att ändra ...

Dom finns nere i vänstra hörnet som vanligt. Du verkar inte ha kvar din Pro eller Plus titel dock, vad beror det på?

Då måste det vara samma sak som hänt för mig.
Aningens kort framförhållning när det gäller att abonnemanget håller på att ta slut......
Dessutom kom det i lördags. Finns ju inte en chans att man hinner betala in i tid. Om det nu är därför
som allt är tråkigt grått.

Var in och kollade på mac.se och enligt noteringarna där har jag betalat till 15/5 -05.
Vad har då hänt?

Håller med om att det är en framförhållning i minsta laget. Tar ju en liten stund innan man hinner betala, 20-30 dagar brukar ju vara normalt.

Såg dock nu att jag har ett abbonemang betalt fram till och med nu på fredag, så jag borde väl vara Plus åtminstone fram tills dess? Det verkar jag inte vara.

Nåväl, nu är jag inte den som jagar millimeterrättvisa

Det kommer väl igång igen när jag betalat in min andel ...

Jag måste erkänna att jag inte har en aning om varför ni inte är Plus/Pro längre, måste vara någon form av automatik i forumet (återigen) som vi inte känner till.

Det finns inte någon direktkoppling mellan mac.se kontohanteringen och 99mac:s kontohantering utan detta sköts manuellt när det gäller Pro-konton. När vi lagt till Pro på era konton har vi valt mac.se registreringsdatumet som utgångspunkt och sedan satt ett års giltighetstid.

Pluskonton hanteras däremot helt automatiskt av själva forumet.

Jag lovar att titta på detta idag, var ju inte meningen att tappa en massa folk!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-12 08:53

samma har hänt för mig, men jag är lite osäker på hur länge mitt konto är betalt för. Skickar ni ut betalningspåminnelse efter ett år?

Uppdatering 08:52

Jag har dubbelkollat systemen och totalt 57st mac.se användare har fått sina 99mac Pro konton avaktiverade (det har gått 365 dagar sedan registreringen).

Om du vill få igång 99mac Pro omedelbart och vill betala med Paypal/kontokort går du hit:
http://www.99mac.se/forum/subscriptions.php?

Samma sekund som kontot är förlängt ett år kommer ditt 99mac Pro vara förlängt ett år. Vid betalning via kontosidorna på mac.se eller via bankgiro kommer det uppstå en liten fördröjning pga manuell hantering. Dubbelkolla hur länge ditt mac.se konto är betalt genom att logga in på http://mail.mac.se/ och klicka på inställningar -> kontoinformation.

Jag kommer vara offline i ett par timmar nu (måste hämta mitt pass) men kommer tillbaka senare idag.

Kom ihåg att ni 99mac Pro och Plusmedlemmar är superviktiga för oss!
Utan dessa medlemskap hade 99mac mött ett annat öde för länge sedan gissar jag. Vi vill hemskt gärna behålla er alla!

Är det något jag inte fattar?

Vi som har mac.se fick väl PRO på köpet? Mitt mac.se abonnemang gäller enligt
sidan till den 15/5. Då låter det konstigt att PRO varit aktivt i ett år......när inte mac.se
abonnemanget varit det? Det är inte för att bråka. Jag ska givetvis betala för ett år till, men
det verkar lite konstigt.

Stenbäck - jag ska dubbelkolla allt och rätta till det som blivit fel så fort jag kommer tillbaka. Ber om ursäkt för att informationen har varit så dålig.

Pengar inskickade!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-12 16:33

Märkte av det inatt när jag jobbade. Kokade av ilska när jag inte fick mitt bruna skin... Startade ingen tråd då det är ju lite dumt att skriva i ilska
Skönt att det ordnar sig till slut

Gah! Småpanik!

Gjorde som stenbäck och kollade mina kontouppgifter... Hade helt glömt bort att det var den 15:e april förra året jag skaffade mac.se-abonnemang. Vad händer om jag inte hinner få in pengarna i tid? Kommer kontot att stängas direkt eller finns det ett par dagars tröskel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 16:58

Mitt går också ut den 15/4, betalade idag med PayPal men borde inte en påminnelse skickas ut ett par veckor innan tiden löper ut så att man hinner förnya i tid varje år?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-12 17:23

Va, är inte mina kontouppgifter uppdaterade än? - det är ju 4:20 sedan jag förnyade via PayPal.. <- en massa smileys
Mitt konto går också ut den 15:e

Stackars kontokort, först ADC, 99mac Pro och sedan NAB...

Jag vill återigen förtydliga:

- Mac.se systemet (kontohantering etc) och forumet är INTE ihopkopplade.

- Påminnelserna som skickades ut inatt kommer ifrån en automatisk, tidigare okänd, funktion ifrån forumet.

- Forumet har själv stängt av 99mac Pro-konton som löpt ut och konverterat dom till vanliga 99mac-konton. Forumet kan inte röra mac.se-konton så ingen blir av med sina epostkonton. Vi är väldigt försiktiga med mac.se konton och raderar dom bara om vi fått en skriftlig uppsägning.

  • Medlem
  • 2005-04-12 18:37

Jag undrar också vad som hänt, mitt nuvarande 99mac Pro-konto ska gälla t om 15/4-05? Såvitt jag kan se har ni tagit bort mig från Pro-tråden?
Betalade in slantarna till det uppgivna bankgironumret den 9/4, det stod att betalningsdagen skulle vara den 11/4-05. Har inte fått någon bekräftelse från er att pengarna kommit in.

  • Medlem
  • 2005-04-12 18:38
Ursprungligen av freja:

Jag undrar också vad som hänt, mitt nuvarande 99mac Pro-konto ska gälla t om 15/4-05? Såvitt jag kan se har ni tagit bort mig från Pro-tråden?
Betalade in slantarna till det uppgivna bankgironumret den 9/4, det stod att betalningsdagen skulle vara den 11/4-05. Har inte fått någon bekräftelse från er att pengarna kommit in.

PS Ändrar pga av att jag läst att det inte var avsiktlig radering, hoppas på att det rättar till sig med det snaraste.DS

Mitt skin är svart numera?

Som sagt - "borttagningen" skedde helt automatiskt och vi visste inte ens att det skulle ske. Som ni förstår är detta första gången någonsin som ett Pro/Pluskonto har gått ett helt år och vi blev lika förvånade som ni (som ni ser av denna tråd).

Alla som skrivit att dom har betalat kommer få tillbaka sin Pro senast imorgon, jag sätter mig imorgon bitti och uppdaterar dom manuellt. Det blev lite mycket ikväll pga Tiger-lanseringen plus att en tant hällde vatten i min kameraväska (och förstörde min nya digitalkamera) - läs mer om det i digitalfotoforumet.

Har gått igenom tråden nu och aktiverat Pro-konton. Arvid kommer vara online idag och ta hand om eventuella ytterligare konton som blivit avstängda för tidigt eller felaktigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 08:47

Jag har betalat nu ...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-13 20:04

Har jag förstått det hela riktigt att mitt pro/plus eller vad jag hade har gått ut om jag inte fått mitt aktiverat nu. Mitt mac.se konto är betalt till nån gång i sommar enligt kvitto ( orkar inte kolla exakt )

/thomas

Ursprungligen av thomk:

Har jag förstått det hela riktigt att mitt pro/plus eller vad jag hade har gått ut om jag inte fått mitt aktiverat nu. Mitt mac.se konto är betalt till nån gång i sommar enligt kvitto ( orkar inte kolla exakt )

/thomas

Uppdaterat! Ledsen för missen, det är troligen jag som skrivit in fel datum när jag slog på 99mac Pro för dig. /Martin

Får man ingen påminnelse fr mac.se när det är dags för ny årsavgift?

Ursprungligen av Stefan Johansson:

Får man ingen påminnelse fr mac.se när det är dags för ny årsavgift?

Arvid kommer skicka ut påminnelser via epost till alla konton inom kort.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-14 13:17

Tackar tackar

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-15 16:11

Och jag väntar fortfarande på att få tillbaka mitt bruna skin....
Hur j-vla lång tid skall det behöva ta att fixa det?

Ursprungligen av MacJake:

Och jag väntar fortfarande på att få tillbaka mitt bruna skin....
Hur j-vla lång tid skall det behöva ta att fixa det?

Sorry! Kontot står som obetalt så jag hade missat detta, antagligen är det vi som inte hunnit registrera betalningen bara. Nu är ditt Pro-konto aktiverat ett år till

Nu har min betalning för ännu ett år gått iväg.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-16 23:39

Tackar

Bevaka tråden