Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LCD-Tv?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 22:19

Tjena.
Det är möjligt att jag är på fel ställe, men 99mac är det enda pryl&teknikforumet jag hänger på.. oc det finns uppenbarligen lite prylbögar här .. så..

jag är på G att köpa en ny tv.
har kommit fram till att den bör vara runt 30", max runt 20k i pris och ha en skön upplösning så man kan koppla in en dator samt vara hyffsat framtidssäker.

var i en affär och kollade och fastnade då för "Philips 32" LCD-TV 32PF9976"
med 1366x768 i upplösning. (drygt 20 tusen kr)

verkar schysst på alla sätt, väggfäste ingår i priset och så.

men såg nu när jag surfade runt att det finns en philipsmodell med samma specs ungefär som kostar 13. har för mig att det är en äldre modell med något taskigare bild.. rätt?

vad får man mer för pengarna om man köper en för 20 än en för 13-14 tusen?

är jag rätt ute eller ska jag kolla på helt andra märken eller modeller?

hjääälp!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 22:28

Varför inte tvärt om - en rejäl monitor till datorn och sedan en tv-lådda till datorn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 22:41

datorn har jag i mitt sunkiga hörn i sovrummet... tvn tänkte jag ha i vardagsrummet, så man kan sitta där när man har polare på besök och så. och möjligtvis koppla in en laptop.... skönt att separera de båda

  • Medlem
  • 2005-04-11 23:23

Om du inte redan har märkt så är det dels priskrig å LCD-tv skärmar och dels uppdateras de nästan på månadsbasis, Om ditt behov av LCD-tv är inte riktigt bråttom så bör du nog vänta lite tills den nya gemensamma standarden på HDTV är klart, det har varit en hel del diskussioner och de stora grabbarna på samsung, sony, philips och några till vill ju ha sina egna som standard men det lär snart bli en slags beslut, kanske på EU-nivå!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 00:32

yep. utan tvekan.. men det känns som det kommer förändras i lika snabb takt hela tiden. och man kan inte bara vänta och vänta för att det kanske kommer något bättre nästa månad...

LCD-tv har fortfarande väldigt sunkig svärta, inte i närheten av hederlig bildrörs-tv. Vill du bränna 20 000 kr är en LCD-projektor ett bättre köp – med dynamisk bländare blir svärtan bättre, och du får uppåt 100 tums bild i stället.
Orsaken till att många LCD-tv-modeller är så billiga nu är annars just att de saknar sånt som inom kort är standard, HDTV-upplösning, HDMI-ingång osv.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-04-12 12:04

Har själv köpt Philips 32" LCD-TV 32PF9976 för några veckor sen och är grymt nöjd. Skillnaden mellan den och den billigare modellen är bla anslutningsmöjligheterna, och framför allt Pixel Plus och allt vad det heter, Philips olika bildförbättringstekniker - som faktiskt, vad jag kunnat bedöma, gör skillnad. Tror man ska vara väldigt försiktig med att köpa en billigare LCD-TV, bilden kan kännas riktigt sunkig. Men, det är inget jag upplever med 32PF9976. Tvärtom, utmärkt bild! Så har du pengarna, och vill ha en "framtidssäker" TV, slå till på den!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 12:06

Stinky, hur kan en LCD-projektor ge bättre svärta än en LCD-TV? Det kan väl aldrig bli svartare än filmduken är när projektorn är avslagen. Och den brukar vara vit...

Ursprungligen av Mattias Malm:

Stinky, hur kan en LCD-projektor ge bättre svärta än en LCD-TV? Det kan väl aldrig bli svartare än filmduken är när projektorn är avslagen. Och den brukar vara vit...

Tack vare dynamisk iris. Kolla Sonys senaste – och specsen på den – så förstår du vad jag menar. Överlägsen kontrast + dynamisk bländare. Svart blir faktiskt svart, trots att det handlar om LCD-teknik.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 16:16

det blev en 32pf9976 iaf

1
Bevaka tråden