Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac PC

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Inte så lite "inspirerad", eller? Relativt snygg dock och med en hel del bra features och en del dåliga (Windows och grafikkretsarna)

Advent T1
3.2GHz Pentium 4
512MB DDR Ram
250GB hard disk
17in or 20" widescreen TFT display
Intel Extreme Graphics 2
802.11g wireless networking
Ethernet, modem, 5 USB2, 1 Firewire, 1 mini-Firewire
4x DVD-RW
6-in-2 memory card reader (Compact Flash, SD, Smartmedia, MMC, Memorystick/Memorystick Pro)
TV tuner
Webcam

Dum kommentar men; Den är ful.

Ursprungligen av Svampisen:

Dum kommentar men; Den är ful.

Det "fula" är väl "webkameran" annars är den ju klart snyggare än iMac G5 på ytan iaf.

Det som gör att jag tycker att datorn är ful är följande;

  • Det är klisterlappar på den

  • Webkameran sticker upp

  • Symbolerna för vilken port som är vilken syns framifrån, möjligtvis praktiskt men inte snyggt

  • Foten ser konstig ut

  • Det är en PC

Ursprungligen av Svampisen:

Det som gör att jag tycker att datorn är ful är följande;

  • Det är klisterlappar på den

  • Webkameran sticker upp

  • Symbolerna för vilken port som är vilken syns framifrån, möjligtvis praktiskt men inte snyggt

  • Foten ser konstig ut

  • Det är en PC

Jo du har rätt i det mesta av designkritiken men klisterlapparna är lätt åtgärdade iaf.

Rent grotesk.

Blä

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 15:23
Ursprungligen av vem det nu var:

...med en hel del bra features...

Eh... jaha, vad var det för något?

Minneskortsläsare är väl bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 15:32

Ful!

FUUUUL!!!

Ursprungligen av Mondo:

Ful!

FUUUUL!!!

Nja tycker den blir snyggare och snyggare ju mer man ser bilden medan iMac G5's design inte är perfekt direkt. iMac G5 har ju en klart irriterande designmiss vad gäller integreringen mellan foten och skärmen/datorn plus det stora utrymmet under 17"-aren som inte höjer elegansen direkt. Apple hade utan tvekan kunnat gjort det bättre än vad resultatet blev men de ville väl spara några kronor.

http://www.applele.com

  • Medlem
  • 2005-04-11 16:27
Ursprungligen av Errol Garner:

Nja tycker den blir snyggare och snyggare ju mer man ser bilden medan iMac G5's design inte är perfekt direkt. iMac G5 har ju en klart irriterande designmiss vad gäller integreringen mellan foten och skärmen/datorn plus det stora utrymmet under 17"-aren som inte höjer elegansen direkt. Apple hade utan tvekan kunnat gjort det bättre än vad resultatet blev men de ville väl spara några kronor.

http://www.applele.com

E du tossig?
iMacen är snygg, pcn ovan är ful!

Ursprungligen av Henke:

E du tossig?
iMacen är snygg, pcn ovan är ful!

Nej iMac G5 är inte så snygg 6 av 10 för 17"-aren 7 av 10 enligt mig för 20"-aren. iMac G4 och Mac mini är klart snyggare. PCn är som jag skrev relativt snygg förutom kameran då 5 av 10 är den iaf värd.

Många hc applefans är tyvärr lite inkonsekventa vilket får lite roliga konsekvenser ibland t.e.x. att vissa hcaf tycker iMac G5 är "skitnygg" samtidigt som de tycker eMac är "skitful" det resonemanget går inte riktigt ihop.

Kollade du in www.applele.com ? Där kunde Apple gott ha hämtat lite inspiration.

Senast redigerat 2005-04-11 20:23
  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 20:13
Ursprungligen av Errol Garner:

Kollade du in www.appele.com ? Där kunde Apple gott ha hämtat lite inspiration.

Bara jag som inte kommer in där?

Ursprungligen av Wheat:

Bara jag som inte kommer in där?

Jag slant på tangenterna www.applele.com ska det vara korrekt länk även tidigare i tråden.

[QUOTE="Errol Garner"]Nja tycker den blir snyggare och snyggare ju mer man ser bilden medan iMac G5's design inte är perfekt direkt. iMac G5 har ju en klart irriterande designmiss vad gäller integreringen mellan foten och skärmen/datorn plus det stora utrymmet under 17"-aren som inte höjer elegansen direkt. Apple hade utan tvekan kunnat gjort det bättre än vad resultatet blev men de ville väl spara några kronor. [/IMG]

Jag vill bara säga att det "stora" utrymmet under skrämen på iMac 17" inte överhuvudtaget märks när man jobbar med den. Lika lite som man tänker på panelen på sin tv. Därmeot hade jag gärna fått med en webkamera till iMacen...

TV tuner är ju åxå bra, men den ser ut som en mardröm!!

hmm, det som kan tänkas vara snyggt på denna är att den inte har det ljusa under skärmen, annars måste jag säga att den inte var mycket att ha,imacen känns designad denna försöker vara det men misslyckas - Att tex sätta klisterlappar på en dator är blä. Nej det är inget för mig å andra sidan skulle den vara snygg så nej tack ändå - den har inte X

Snyggt kameramontage. Den vill jag ha... verkligen...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 17:49
Ursprungligen av Anders Täpp:

Snyggt kameramontage. Den vill jag ha... verkligen...

Håller med, man kommer ju aldrig lyckas framstå som en komplett idiot om man inte har en sån dator…

Den var ju riktigt idiotful! Designern skulle jag vilja möta i en mörk gränd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 17:48

Det var helt klart den snyggaste dator jag har sett!!!!

men då är jag iof både blind och dum i huvudet..

En bra grej med datorn är att man kan fortsätta klistra klistermärken på den nedre plåten. Följer klistermärkena med Kamratposten eller hur är upplägget?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 18:34

Nej usch, när man arbetat med Mac går man inte tillbaks, om inte någonting drastiskt händer. De börjar väl bli lite skraja över Apples framsteg, därmed den tänkta kopian.

Min åsikt: Ful

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 19:23

Den verkligen utstrålar bra design,,,

Ursprungligen av Fredric:

Den verkligen utstrålar bra design,,,

Jag tappade precis matlusten

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 19:44

Det är bara för PC folket att inse att de aldrig kommer få den helhet i sina produkter om de inte tillverkar allt själva, som Apple. Det kanske går om de har en extrem samarbetsförmåga, men det tror jag inte

Ursprungligen av Fredric:

Den verkligen utstrålar bra design,,,

Det ser ju ut som att den klarar Photoshop 6 iaf...... >.<

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-04-12 00:33
Ursprungligen av Fredric:

Den verkligen utstrålar bra design,,,

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 20:00

Jag skulle ge Adventen en svag 2 (av tio),, design när den är som sämst!!, ett försök av något dom inte förstår,, hade dom struntat i den övre delen hade den varit 4-5a och då bara en blek kopia på iMacen,, ..jag ser mig inte som en HC Apple tomte...

http://www.uktsupport.co.uk/advent/pc/t1.htm

Bevaka tråden