Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac besöker Norrköpings nya Apple Center

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

<br>Teamet på DS Store i Norrköping. Fr v. Andy Johansson, Patrik Johansson och Anders Jonsson med en ny PowerBook som driver en 30-tums CinemaDisplay.

Nya butiker där man kan titta och känna på Macar, iPods och annan kringutrustning dyker upp som svampar ur marken lite här och var i landet nu. Senast ut är Dataservice i Norrköping som nyss öppnat en ny butik i centrum av stan, på Gamla Rådstugatan – på baksidan av Filmstaden. En liten – men naggande snygg butik med kunnig och entusiastisk personal. Dessutom finns det mesta ur Apples sortiment på hyllorna. Vill man köpa en Mac Mini, eller iPod så säger man det och man får med sig en hem på direkten.

Text och foto: Hans Åke Runell

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=914

Intressant artikel och snygga bilder. Bra jobbat Nurell!

Ursprungligen av Mats Björnström:

Intressant artikel och snygga bilder. Bra jobbat Nurell!

Tack för det.

Japp - kul att se!

Fascinerande många Apple Centers nu - tänk vad rätt vi hade när vi diskuterade att starta en egen AppleStore redan 2001!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-10 16:16

På torsdag invigs Macstart i Karlstad med pompa, ståt och bandklippning av Oscar Bjers.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-07-12 01:32
Ursprungligen av Peth:

På torsdag invigs Macstart i Karlstad med pompa, ståt och bandklippning av Oscar Bjers.

Som helt ny PB-användare åkte jag dit för att kolla vad som fanns i tillbehör......besvikelse, besvikelse, de har ju nästan ingenting i mac-väg......men så heter det ju PCstart också.

Bra skrivet!
Jag håller med om det som skrivits i artikeln, mycket trevlig och kunnig personal som är väldigt tillmötesgående.
Och jag är mycket nöjd med min pb jag köpte där för några veckor sedan!

Mvh Oskar

  • Oregistrerad
  • 2005-07-12 12:56
Ursprungligen av orreborre:

Bra skrivet!
Jag håller med om det som skrivits i artikeln, mycket trevlig och kunnig personal som är väldigt tillmötesgående.
Och jag är mycket nöjd med min pb jag köpte där för några veckor sedan!

Mvh Oskar

Trevligt, vilken storlek? Patrik lyckades "lura" mig att bränna skatteåterbäringen bara timmar efter att jag har fått den. Köpte en iPod 60GB med massor av tillbehör. Bra försäljare och mycket trevlig kille. Har tappat bort fodralet dock, så det blir väl snart ett besök till.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-14 23:40

Switch!

Ursprungligen av orreborre:

Bra skrivet!
Jag håller med om det som skrivits i artikeln, mycket trevlig och kunnig personal som är väldigt tillmötesgående.
Och jag är mycket nöjd med min pb jag köpte där för några veckor sedan!

Mvh Oskar

Glöm inte vem det var som switchade dig!

Mac-välkommen i gänget Oskar

, Loa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-10 17:12

Trevlig läsning!
Det är nästan så man hoppas att det inte kommer någon appestore till Svergie som konkurerar ut alla dessa småförsäljare.

Kul med en AppleStore hemma i Norrköping. Nu måste jag ta mig i kragen och dra mig ner på stan och besöka den också.

Och dom har en toppen kille där i Andy "Norrköping" Johansson.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-10 19:22

Ett välformulerat och trevligt reportage, och bra stuns i bilderna naturligtvis.

Det är trevlig med Macbutiker. Ju fler desto bättre!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-10 20:04

Kul att en sådan butik har hittat till stan. Var där i veckan och kollade läget. Mycket fint!

Bra jobb Nurell. Tänk vad speciellt det är med en butik där man kan gå in och klämma på prylar.

Syns man inte så finns man inte... (riktat till apple, inte till artikelförfattaren)

  • Medlem
  • 2005-04-10 23:30

Jag kan nog påstå att jag syns på en del av korten.. Dessutom så fastanade min flickvän och en kompis på ett foto där de åmar sig över en mini

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 10:16

Men varför heter butiken DS Store?
För mig känns det som ett negativt laddat ord då jag stör mig på alla dessa ".ds store" filer som sparas på Windowsdatorer. Grymt irriterande!

Ursprungligen av Jonas Lundin:

Men varför heter butiken DS Store?
För mig känns det som ett negativt laddat ord då jag stör mig på alla dessa ".ds store" filer som sparas på Windowsdatorer. Grymt irriterande!

DS = DataService

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 17:40

Grym artikel! Och butiken är fett grym! Jag har varit där. Snygg äpplelogga på skylten utanför. Lycka till ds store!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 08:19

Helt underbart.. Jag var där direkt efter jobbet o klämde..
Fint att nu kunna hugga sina PC nissar till kompisasr i kragen o dra med
dom in i butiken..

Men dom skulle ha en hylla med spel osså. Macen får fortfarande höra att hon inte
har några spel. Skulle va fint att bevisa motsatsen.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 09:00

Nurell, det vart ju ett jättebra reportage.
Trevligt att man fastnade på bild

Ursprungligen av DimeR:

Helt underbart.. Jag var där direkt efter jobbet o klämde..
Fint att nu kunna hugga sina PC nissar till kompisasr i kragen o dra med
dom in i butiken..

Men dom skulle ha en hylla med spel osså. Macen får fortfarande höra att hon inte
har några spel. Skulle va fint att bevisa motsatsen.

Angående spel så vi har skickat in en ÅF-ansökan, och väntas få papprena klara denna vecka.
Skall även lägga in spel på maskinerna för demo.

Är det något speciellt spel du, eller ni andra vill prova/se i hyllan så skrik gärna till.
Oftast så går allt och ordna.

MVH / Patrik Johansson, DS Store

BTW DimeR, satt du på Harrys i lördags eller ?

Senast redigerat 2005-04-12 09:27
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-04-12 15:03
Ursprungligen av freeze:

Är det något speciellt spel du, eller ni andra vill prova/se i hyllan så skrik gärna till.
Oftast så går allt och ordna.

MVH / Patrik Johansson, DS Store

Doom 3 kanske? Hehe Risken är stor att DS Store förvandlas till stans första spelcafé för Macare.

Ursprungligen av freeze:

Är det något speciellt spel du, eller ni andra vill prova/se i hyllan så skrik gärna till.
Oftast så går allt och ordna.

Det räcker väl med World of Warcraft för att få tyst på PC folket.
Då kommer de snabbt säga Counter Strike finns inte... och då måste man ge dom rätt även om spelet är hmm mindre bra.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-09-08 19:33

hur funkar det med avbetalning på DSstore finns något sådant hos dom ?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-09 09:18
Ursprungligen av lekpark:

hur funkar det med avbetalning på DSstore finns något sådant hos dom ?

Hej Lekpark,
Vi har finansering för både företag och privatperson.
Titta gärna förbi, eller ring mig på 011-364400 efter kl. 11.00.

Mvh

Patrik Johansson, DS Store

1
Bevaka tråden