Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av Internet-leverantören Eurobell?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-11 09:17

Någon som har erfarenhet av interntleverantören EUROBELL ?

Har precis sagt upp mitt BBB abonnemang och skall fiska fram en ny leverantör. Glocalnet eller Eurobell lutar det mot ? Prisvärda båda två. 198 kr i månaden för 2 Mbit hos Eurobell. Helt okey.

Men jag är tacksam om någon här på forumet kan lämna lite information mm om erfarenheter angående helst Eurobell eller Glocalnet.

Jag kör 8 mbit hos Eurobell sedan augusti 2004 och efter lite inledande fippel med Scanovas debila tekniker som kunde ta gift på att de dragit åt två skruvar trots att de glömt det (det tog dem sex arbetsdagar att åka tillbaka för att kolla, och oooops ... skruva-skruva ... jodå, de är åtdragna) så har det fungerat klockrent.

jag vill också veta...... Står utan vare sig fast telefoni å bredband.... vem ska man välja??? Vill höra vad ni har att säga om eurobell å glocalnet.....

Eurobell 8 Mbs är stabilt och fungerar utan anmärkning. Under goda förhållanden ex.vis ftp.sunet.se, når jag 700 KBs. Inledande tjafs för ett år sedan, men sedan oanbryten service i ett helt år. 285 (235 med Eurobell som tfn.op.) i månaden är OK.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-23 20:52

(Gillar såna här trådar - konsumentmakt!!!)

Kör numera Glocalnet - diffusa installationsanvisningar, PPPoE som får min router att blinka med statuslampan hela tiden och kollar man i loggen verkar den reconnecta hela tiden om inte man inte är ute på nätet med ngn burk... men detta åt sidan - det går snabbt på nätet - 8 mb för 249 bagare - jag är nöjd.

(Installationsanvisningarnas otydlighet bestod i att inloggningsuppgifterna stod under rubriken Uppringt Internet... det är ju inte de man börjar med när det finns user/pw under rubriken Användarnamn och Lösenord... dock, dessa syftade på Mitt Glocalnet)

  • Medlem
  • 2005-09-21 22:38

Eurobell har konkat

Okej, nu har eurobell gått i konkurs, och jag som skulle bli inkopplad till de om 9 dagar. Vad händer nu månne? Jag ska bli inkopplad till bredbandsbolaget istället säger de..
Men till samma pris? 200 kr/månad för 2mbit är svårslaget

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2005-09-22 14:03

www.bredbandsbolaget.se/eurobell/

Undra vad eurobell använt sig av för leventör av sin utrustning, sålänge det inte är Ericsson-utrustning så är jag nöjd. Alla kunder lär bli överflyttade till Lucent eller Ericssonplattform ganska snart om jag känner Bredbandsbolaget rätt iallafall.

1
Bevaka tråden