Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara adresser i Fetch 4.0.3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är ganska ny på det här med ftp, provade Thingy som finns i X med det är ju så slött.
Laddade hem Fetch 4.0.3 på prov, problemet jag har är att det inte spar inloggningsuppgifterna även om man kryssar i rutan för att spara på "nyckelringen". Är det kanske bara för att det är ett provprogram och fungerar om man köper licensen? Det är ju vädelöst att hela tiden sitta och logga in med lösenord!

tacksam för svar

F

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 13:21

Jag skulle verkligen rekommendera att du använder dig av Transmit istället. Mycket snyggare och modernare program.

Jag får inte heller till det med shortcutsen. Antar att det har att göra med om man har betalat för. Inte 100% där. Men innan du gräver mer i detta föreslår jag ännu en gång att du laddar ned Transmit och testar det.

Ursprungligen av acke:

Jag skulle verkligen rekommendera att du använder dig av Transmit istället. Mycket snyggare och modernare program.

Jag får inte heller till det med shortcutsen. Antar att det har att göra med om man har betalat för. Inte 100% där. Men innan du gräver mer i detta föreslår jag ännu en gång att du laddar ned Transmit och testar det.

Tack för tipset, skall prova Transsmit, testade Fetch för att det var överlägset mest nedladdat på versiontracker.

Tack.

ps
Är det någon som vet om spara fungerar i den skarpa så kan det vara kul att veta, det står inget om det i medföljande dokument till provver.
DS

Ursprungligen av acke:

Jag skulle verkligen rekommendera att du använder dig av Transmit istället. Mycket snyggare och modernare program.

Jag får inte heller till det med shortcutsen. Antar att det har att göra med om man har betalat för. Inte 100% där. Men innan du gräver mer i detta föreslår jag ännu en gång att du laddar ned Transmit och testar det.

Nu har jag testat Transmit och det verkar fungera snabbt och bra, så det får det bli!!!
Enda nackdelen som jag märkt är att uppstarten tar längre tid än andra ftp jag provat.
Har beställt mer ram då det kanske beror på att jag har för många program öppna samtidigt?

Tack

F

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 13:36

Spara på nyckelring betyder bara att datorn sparar lösenordet. Själva inloggingsuppgifterna sparar du, innan du klickar kopplar upp, genom att längst ner till vänster i listmenyn klicka på "create new shortcut" (har Engelsk). Hade du inte valt spara i nyckelring hade du varit tvungen att fylla i lösen varje gång du valt den bland genvägarna.

Ursprungligen av Per-Olof R.:

Spara på nyckelring betyder bara att datorn sparar lösenordet. Själva inloggingsuppgifterna sparar du, innan du klickar kopplar upp, genom att längst ner till vänster i listmenyn klicka på "create new shortcut" (har Engelsk). Hade du inte valt spara i nyckelring hade du varit tvungen att fylla i lösen varje gång du valt den bland genvägarna.

Tack, det fungerar, nu har man lärt sig lite i dag igen:)

Skall i alla fall testa Transmit och jämföra

Tack

F

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 14:04
Ursprungligen av Per-Olof R.:

Spara på nyckelring betyder bara att datorn sparar lösenordet. Själva inloggingsuppgifterna sparar du, innan du klickar kopplar upp, genom att längst ner till vänster i listmenyn klicka på "create new shortcut" (har Engelsk). Hade du inte valt spara i nyckelring hade du varit tvungen att fylla i lösen varje gång du valt den bland genvägarna.

Jag provade detta också men det bet inte. Sedan gav jag väl bara programmet 2 min så det är möjligt att det går att fixa iallafall. Är den förste att erkänna att jag bara tittar åt Transmit...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 14:34

Övergav Fetch för Transmit också. Kändes lite macigare och är man en Apple-junkie så är man Plus att förhandsvisningen är lite cool.

1
Bevaka tråden