Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut på Mac från PC

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halo där!

Bara så att ni vet så har jag kommit på hur man kan skriva ut från en Mac ansluten skrivare från en PC.
//johan

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-10 09:32

Berätta mer!

För det första så måste fildelningen mellan Macen och PC fungera. Jag fick krångla länge med det, tills jag beslutade att stänga av DHCP och bara köra fasta IP adresser på alla maskiner. Då fungerade det mycket bättre.

Slå på Windows Filesharing, och Printer Sharing, på Macen. Se till att både står i samma arbetsgrupp. Kolla så att du kan se burkarna från båda håll så att säga. När du öppnar My networkplaces (om du har XP) och klickar på show all computers in workgroup. Där ska macen finnas. Öppna den (logga in om det behövs) När du har loggat så finns där ikoner för vilka tjänster som finns på macen. T ex skrivaren. Högerklicka på den och välj anslut. Svara okej på alla dumma frågor. Tillslut kommer rutan upp för vilken drivrutin som ska användas. Använd INTE drivrutinen för just den skrivaren. Lokalisera fabrikat tillverkare Apple och välj skrivare Apple Color Laserwriter 12/600, borde vara den som ligger högst upp. Apple Color LaserWriter 12/600 om du har en färgskrivare.

Try then error, works for me

Har en Canon Pixma IP4000 skrivare och windows XP samt Mac OS 10.2

1
Bevaka tråden