Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röyksopp i intro-videon till Tiger?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nice, men kanske lite känsligt att någon vågat lägga upp den - gissar på att den ingår i en dev-cd för Tiger

Undra hur dom lyckades extahera filmfilen då...

Om jag inte missminner mig så ligger den någonstans och heter intro.mov även när du har installerat systemet.

Röyksopp användes ju också i installtionen av Panther.....undrar hur mycket cash det ger.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-10 01:14
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Om jag inte missminner mig så ligger den någonstans och heter intro.mov även när du har installerat systemet.

Röyksopp användes ju också i installtionen av Panther.....undrar hur mycket cash det ger.

En hel del för Röyksopp. Men varför ska alla envisas med att köra ambientmusik och sånt till teknikprylar? Känns otroligt...2001 eller nåt. Fantasilöst.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-10 03:18
Ursprungligen av petsematary:

En hel del för Röyksopp. Men varför ska alla envisas med att köra ambientmusik och sånt till teknikprylar? Känns otroligt...2001 eller nåt. Fantasilöst.

Well, jag diggar att Apple har samma musiksmak som jag

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-09 19:22

ljudet och filmen ligger i två olika strömmar, filmen i intro.mov eller så och ljudet i intro.aiff i en helt annan mapp..

I 10.3:
/System/Library/CoreServices/Setup%20Assistant.app/Contents/Resources/intro-sound.aiff
respektive
/System/Library/PrivateFrameworks/SetupAssistant.framework/Versions/A/Resources/intro.mov

Eller på ITMS:
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playlistId=47806273&selectedItemId=47806138

På ITMS finns också Sofa Rockers (Richard Dorfmeister Remix) som var aktuellt för 10.0, 10.1 och 10.2:
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playlistId=14081123&selectedItemId=14081094

//Mikael

Det var inte Röyksopp till Panther, det var något annat. Vet inte vad det var till Tigern, men det var något nytt i alla fall.
Och vad spelar det för roll? Det kan vara vad skit som helst för min del.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-10 02:31
Ursprungligen av Nurell:

Det var inte Röyksopp till Panther, det var något annat. Vet inte vad det var till Tigern, men det var något nytt i alla fall.
Och vad spelar det för roll? Det kan vara vad skit som helst för min del.

Jag har alldeles för mig att det var Epple med Röyksopp som intro i installeraren på Panther. Det är iofs. 1 månad sedan jag installerade det senast men då lät det som Epple. Jag bryr mig inte så mycket vilken musik det är bara OS:et är bra vilket det alltid varit enligt mig. Det är ju inte introt som man sitter med varje dag.

Ursprungligen av Gizz:

Jag har alldeles för mig att det var Epple med Röyksopp som intro i installeraren på Panther. Det är iofs. 1 månad sedan jag installerade det senast men då lät det som Epple. Jag bryr mig inte så mycket vilken musik det är bara OS:et är bra vilket det alltid varit enligt mig. Det är ju inte introt som man sitter med varje dag.

Jo Panthers introlåt är av Röyksopp (dock samplat/inspirerat från/av Bob James & De La Soul)

Frågan är dock om Tigers introlåt är av Röyksopp tycker den låter lite för tråkig för att vara norsk.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-08 13:45
Ursprungligen av Errol Garner:

Jo Panthers introlåt är av Röyksopp (dock samplat/inspirerat från/av Bob James & De La Soul)

Frågan är dock om Tigers introlåt är av Röyksopp tycker den låter lite för tråkig för att vara norsk.

....vad är inte samplat/inspirerat av bob james

Ursprungligen av Nurell:

Det var inte Röyksopp till Panther, det var något annat.

Där har du faktiskt fel.....

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Där har du faktiskt fel.....

OK, då, för en gångs skull....

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Där har du faktiskt fel.....

Det är låten Eple av Röyksopp, för att vara lite mer exakt.

  • Medlem
  • 2005-04-10 13:37

Var det inte så redan i Jaguaren?

Jo, det var samma i Jaggan, fast jag kanske har fel där också.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-10 17:12

Varför inte köra Deicide till Tiger?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 16:22
Ursprungligen av petsematary:

Varför inte köra Deicide till Tiger?

Det här är ju knappast Røksopp - det tror jag inte en sekund på. Jag tror det är nån som blandat ihop nåt här - detta låter faktsikt som egenkomponerad datormusik - riktigt tråkig. Men men.

Varför inte ta en titt på Jaga Jazzist, Wibutee, Xploding Plastix eller Erlend Øye - om man nu vill ha norskt. Ruggigt bra allt ihop! Det vi såg här kändes verkligen som en "modern instruktionsvideo" från 2001.

Någon som vet hur man kan se på filmen i Tiger? Jag installerade igår men missade intreofilmen på net sätt...

Ursprungligen av Galeriel:

Någon som vet hur man kan se på filmen i Tiger? Jag installerade igår men missade intreofilmen på net sätt...

Djupt i systemet:

/System/Library/CoreServices/Setup\ Assistant.app/Contents/Resources/TransitionSection.bundle/Contents/Resources/intro.mov

/System/Library/CoreServices/Setup\ Assistant.app/Contents/Resources/TransitionSection.bundle/Contents/Resources/intro-sound.mp3

... eller dess svenskspråkiga alternativ …

//Mikael

Tack.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-07 21:22

Vad heter låten till introfilmen i Tiger?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-07 22:33
Ursprungligen av Mikael Svensson:

Tackar!

Ursprungligen av Mikael Svensson:

Ganska så tråkig låt jämfört med röjjksåpp.

Leopard borde ha någon låt med Air istället. Produktion som är mer sleek får man leta efter. "Kelly watch the stars".

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-08 10:57

När jag testar den andra länken, får jag bara en fil som heter "bytecry.ram" och som inte går att öppna!

Ursprungligen av adzam 1:

När jag testar den andra länken, får jag bara en fil som heter "bytecry.ram" och som inte går att öppna!

Du behöver RealPlayer för att spela den.

//Mikael

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-08 12:39
Ursprungligen av Mikael Svensson:

Du behöver RealPlayer för att spela den.

//Mikael

Jaha, synd.

Dåligt också att den inte finns på svenska music store, kunde ju skaffat mig den där då...

1
Bevaka tråden