Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbare med ytterligare 512 MB?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PowerBook G4 1,25 med 512 MB RAM. Blir den märkbart snabbare om jag sätter in ytterligare 512 MB?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-09 12:08

Kort svar: ja.
Långt svar: det beror lite på vad du gör med din dator. Har du mycket program igång samtidigt, sitter med tunga dokument osv. kommer du att märka en klar skillnad. Använder du bara datorn till mail och surf blir effekten antagligen ganska marginell.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-09 12:41

Ja, absolut. Men som sagt, har du bara igång få, lätta program blir det ingen större skillnad.

Jag kör Adobe Creative Suite och märkte faktiskt störst skillnad från 512 till 768. Sen när jag uppgraderade från 768 till 1024 så blev det en liten knuff till, men inte lika markant.

För att ta ytterligare ett exempel: För det allra mesta kör jag bara lättare program. Jag surfar, mailar, tittar på film och lyssnar på musik. Jag tyckte inte effekten blev så stor när jag gick från 512 till 768. Det är nog som folk säger - det är i tyngre program som PhotoShop, och när man har mycket snurrande på en gång, som man behöver mer än 512.

1
Bevaka tråden