Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: Apple Store Regent Street

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har besökt Apple Store Regent Street i London

Vi är inte först med bilder ifrån denna butik men vi passade ändå på att använda den nyinköpta digitalkameran för att visa hur en europeisk AppleStore ser ut. Apple har hittat en jättefin gammal byggnad på Regent Street intill Oxford Circus vilket måste anses som en riktig toppadress där tiotusentals människor passerar varje dag. Titta närmare på detta bildreportage med mina personliga kommentarer samt ett äldre reportage ifrån förra sommaren som visar den toppmoderna butiken i Chicago som har samma inredning men modernare fasad.

Bildreportage: AppleStore London

Bildreportage: AppleStore Chicago

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=893

Riktigt trevligt reportage brorsan!

Skulle kunna åka dit enkom för trappan.

Måste ta ett snack med min konstruktionslärare nu så jag kan bygga en likadan hemma....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-09 14:49

Snyggt jobbat Martin.

"Vi kanske skulle börja med en liten Genius bar på 99mac? Kom med förslag - kunskapen finns bland medlemmarna."

Är inte 99Mac en enda Genius Bar?

Mig hjälper det enormt.

http://benjamindesign.se/gti/macforumlondon/
(Mina bilder från MacStore London - samtliga bilder är förminskade till 1024 för att det ska gå snabbt att kika )

Jag var där i januari 2005. Riktigt coolt ställe. Det var faktiskt där mitt machabegär vaknade till på riktigt - och nu sitter jag och väntar på min iBook G4 12" Visst är det fint?

Edit; såg att ni inte fick något kort på själva huset - jag tog två i januari 2005 (de finns i länken där uppe också men vill man se dem så finns de direkt här;)

http://benjamindesign.se/gti/macforumlondon/P1140042_bim.jpg
http://benjamindesign.se/gti/macforumlondon/P1140043_bim.jpg

However, sjukt coolt ställe!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 18:02

Köpenhamn

Jag tror att det blir en flopp om de placerar den i stockholm. Däremot om de placerar en först i Köpenhamn och senare framöver i Sverige så tror jag det lyckas. I sverige verkar det som alla ratar Apples lösningar och Apple behöver ett tag till på sig att få svenskar mer intresserade av macar. I Danmark kommer de lyckas helt säkert. När dagstidningarna skriver om det i Sverige att Apple finns i Danmark känns det mer påtagligt för svensson att Apple med sina macar är intressant. Sedan är steget närmare för ett intresse att börja fundera på maclösningar.

/Jonas

Jättefina bilder från Benjamin, där är det lätt att bli köpsugen.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Jättefina bilder från Benjamin

Tackar så mycket!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 12:06

ni skulle haft en intervjun med svensken i Genius-baren!

Grejt jobb annars. Jag stegade in och impulskopte en mac mini dar en vecka sedan.

Jag besökte Regent Street-butiken i februari och jag kan säga att man blir helt golvad av alla Macar som står framme. Dessutom hade alla demo-burkarna(och bookarna) 768mb minne stället för snåla 256 som då var standard.

Kollade på en iLife presentation på storbildsduk. Killen som demade GarageBand var en nolla i mina ögon. Han tryckte lite slumpmässigt på ett keyboard för att få en basgång. Stämde inte för fem öre med gitarrloopen som sedan spelades in.. Intressant var att han påstod att medhörningen stängdes av för att undvika feedback. Ljudet var inte ens högt. Menade han inte bara taskig latency på medhörning?

Apple Store var en riktigt häftig upplevelse, men jag skulle aldrig i livet vilja jobba där. Man måste nog ha rätt hög stresströskel för att stå ut när det väller in folk i parti och minut.

Förresten, var det möjligen någon 99macare som satt på ovanvåningen och delade ut Bo Kaspers och Lars Winnerbäck när det hölls iTunesseminarium på eftermiddagen lördag den 26/2?

1
Bevaka tråden