Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync hittar inte Nokia 9500

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höör
  • 2005-03-01 11:59

Hej
Telefonen och datorn (iBook) hittar varandra via blåtand..inga problem
Jag kan sända filer mellan objekten men iSync hittar inte Nokian.
Tittade på Apples lista över kompatibla telefoner men den fanns inte med.
Behöver komma åt kalendern och telefonboken.
Har gjort en nödlösning och synkat den i min XP-burk men föredrar att använda den i en "riktig" dator
Har även stängt ner brandvägg och allt annat som kan störa....funkar ej.
Någon som har en liknande Nokia-telefon?
Hur går jag vidare?

/Lars

Samma problen här!

Jag skall köpa en Nokia 9500, kan jag få den att funka med mac OS X?
Eller kan jag synka mellan OS X och XP, och vilka program finns för det?
Har någon koll på detta!

Jag skulle vilja byta ut min Palm Zire72 och Sony Ericsson T637 mot en Nokia 9300. Det finns bara en faktor som stoppar mig: iSync. Som jag forstar det finns det goda chanser att Apple kommer att lagga in stod for 9300/9500 i nasta version av OSX/iSync. Manga siter som jag last uppmanar till att lamna feedback pa apple.com/isync. Ett alternativ skulle kunna vara att synca med outlook i Virtual PC.

xek: Forutom sjalva iSync-problemet, vad tycker du om 9500? Vilka PDAs har ni anvant tidigare?

Mvh,

Jesper Larsson

  • Medlem
  • Höör
  • 2005-03-10 20:56
Ursprungligen av jesperlarsson:

Jag skulle vilja byta ut min Palm Zire72 och Sony Ericsson T637 mot en Nokia 9300. Det finns bara en faktor som stoppar mig: iSync. Som jag forstar det finns det goda chanser att Apple kommer att lagga in stod for 9300/9500 i nasta version av OSX/iSync. Manga siter som jag last uppmanar till att lamna feedback pa apple.com/isync. Ett alternativ skulle kunna vara att synca med outlook i Virtual PC.

xek: Forutom sjalva iSync-problemet, vad tycker du om 9500? Vilka PDAs har ni anvant tidigare?

Mvh,

Jesper Larsson

Hej
Har varit sjuk
Feber och illamående....FYYY. Lite bättre nu
Nokia 9500 är den bästa telefon jag haft. Har använt Palm innan och blivit beroende av en bra kalender och e-post. En kompis till mig köpte 9300 och han säger samma sak.

/Lars

Ursprungligen av Björn Wintby:

Jag skall köpa en Nokia 9500, kan jag få den att funka med mac OS X?
Eller kan jag synka mellan OS X och XP, och vilka program finns för det?
Har någon koll på detta!

Jag prövade nedannämda tips från MacOS X hints för min Nokia 9300. Kalender samt kontaktuppgifter funkade att synca efteråt. Det funkade så pass bra, så att jag aningen överraskad att Apple har inte fått det fixat själva till Tiger releasen!

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050422125043439

OBS! Detta fungerar endast med iSync versionen som kommer med 10.4 Tiger!
Sen när det gäller såna här "hack" rekommendar jag att ta backup på kalendrarna och adressboken både på telefonen och datorn.

Jag gjorde t.om. en Nokia 9300 ikon.

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer här:
http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

  • Oregistrerad
  • 2005-03-06 14:09

I nuläget går det inte att synka era 9500/9300 med datorn via iSync, tyvärr. Jag har nämnt det tidigare, men det rör sig om en gammal funktion som nokia har plockat bort och ersatt med en nyare. Apple har inte uppdaterat stöd för den än, men det lär ju komma. Om jag förstått saker rätt så kommer iSync nästan automagiskt att ha stöd för 114 extra Nokiamodeller så fort de börjar stödja den saken.

Och nån har nämnt att denna storuppdatering kommer iom. Tiger, då iSync eventuellt blir en del av operativsystemet.

Blir även intressant att se bättre stöd för Palmdatorer, då PalmSource ska släppa HotSync till förmån för SyncML som alla andra använder...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-03-08 20:18

Jag har en 9500 nu sen ett tag tbx och jag syncar inte med macen alls tyvärr nån dag så dyker det säkerligen upp nåt stöd för iSync.
Jag syncar i XP mot Outlook utan några prbolem men vill man prompt köra kvar på macen så kan ni regga ett konto på mobical.net och komma åt kalender och kontakter via ett webbgränssnitt. Med 9500 kan ni ju synca via WLAN funkar utan några som helst problem inte lika rapp syncning som med kabel mot en PC men det går ju. Med 9300 så får ni nöja er med sync över GPRS (eller EDGE om man bor i nån av storstäderna och kör Telia).

Liten parantes bara fick ett vitt skal idag till min 9500 lite roligt att inte ha en som ser ut som alla andras nu.

Ursprungligen av maccis:

Jag har en 9500 nu sen ett tag tbx och jag syncar inte med macen alls tyvärr nån dag så dyker det säkerligen upp nåt stöd för iSync.
Jag syncar i XP mot Outlook utan några prbolem men vill man prompt köra kvar på macen så kan ni regga ett konto på mobical.net och komma åt kalender och kontakter via ett webbgränssnitt. Med 9500 kan ni ju synca via WLAN funkar utan några som helst problem inte lika rapp syncning som med kabel mot en PC men det går ju. Med 9300 så får ni nöja er med sync över GPRS (eller EDGE om man bor i nån av storstäderna och kör Telia).

Liten parantes bara fick ett vitt skal idag till min 9500 lite roligt att inte ha en som ser ut som alla andras nu.

WLAN skapar ju möjligheter. Synkningsmöjligheter i någon form lär nog dyka upp. Blir det inte i iSync som vore det bästa så kommer det säkert tredjepartsprogram.
Testade lite snabbt att surfa in på en Nokia 9500. Skönt att slippa scrolla så mycket i sidled jämfört med min SE P800. Hur har du det med program??
Själv grubblar jag på om det ska bli en ny SE P910, Nokia 9500, Palm Treo 650 eller en Qtek 9090. Önskar dock att man kunde få möjlighet att testa dessa under dag och jämföra vad man tycker.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-04-09 09:19
Ursprungligen av Bengt Eriksson:

WLAN skapar ju möjligheter. Synkningsmöjligheter i någon form lär nog dyka upp. Blir det inte i iSync som vore det bästa så kommer det säkert tredjepartsprogram.
Testade lite snabbt att surfa in på en Nokia 9500. Skönt att slippa scrolla så mycket i sidled jämfört med min SE P800. Hur har du det med program??
Själv grubblar jag på om det ska bli en ny SE P910, Nokia 9500, Palm Treo 650 eller en Qtek 9090. Önskar dock att man kunde få möjlighet att testa dessa under dag och jämföra vad man tycker.

Jag har inte min 9500 kvar, så här i efterhand föll den på att den var för otymplig. Jag hade P910an innan och den var jag mer nöjd med, nu har jag treo 650 och den gillar jag skarpt.

Skulle jag välja idag skulle jag nog ta treon eller 910an.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-08 17:49

Är det någon som har lyckats få Nokia 9500 att fungera som GPRS-modem åt en Mac via Bluetooth?
Jag lyckas inte hur jag än gör - läs mer i denna tråd ...

1
Bevaka tråden