Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Radtech BT500

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska man köpa denna eller Sushi 1.0?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-07 11:55
Ursprungligen av ptolemy:

Ska man köpa denna eller Sushi 1.0?

Tycker du ska välja Sushi, har en själv en och är nöjd.
Enda nackdelen är batteritiden räcker runt 2-3dagar (15h/dag) i aktivt användning med laddninigsbara batterier 850 (GP), men för min del spelar det ingen roll när man har 4laddningsbara batterier.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-04-07 12:36
Ursprungligen av The_JJ:

Tycker du ska välja Sushi, har en själv en och är nöjd.
Enda nackdelen är batteritiden räcker runt 2-3dagar (15h/dag) i aktivt användning med laddninigsbara batterier 850 (GP), men för min del spelar det ingen roll när man har 4laddningsbara batterier.

Kör BT500 och den äter också batterikraft. Men det är väl priset idag för att köra BT och scrollhjul. Jag förstår att Apple ännu inte lanserat en BT-tvåknappsmus så länge som BT slukar som det gör.
Så det är bara att hoppas på 'BT2'.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-08 09:03

Apples BT-tangentbord är väldigt energisnålt. Jag har haft det i två veckor på samma batterier, och det har bara minskat en "plupp" av fyra eller fem i bt-kontrollpanelen.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-04-08 11:51
Ursprungligen av svanerik:

Apples BT-tangentbord är väldigt energisnålt. Jag har haft det i två veckor på samma batterier, och det har bara minskat en "plupp" av fyra eller fem i bt-kontrollpanelen.

Absolut.
Och Apples enknappsmus har acceptabel batteriåtgång.
Men .....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-08 18:20

"Denna mus slukar batterier: De måste bytas redan efter någon veckas användning. Musen går ner i någon form av vila när man inte använder den, men sökaren under musen blinkar även då, så jag vet inte hur effektivt viloläget är."

Såg ni att BT500 har en knapp på undersidan där man kan stänga av den helt? Då borde batterierna räcka lite längre. Vad jag förstått så är det BT förbindelsen som slukar batterier.

/ Terhi

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-09 10:08
Ursprungligen av Terhi:

"Denna mus slukar batterier: De måste bytas redan efter någon veckas användning. Musen går ner i någon form av vila när man inte använder den, men sökaren under musen blinkar även då, så jag vet inte hur effektivt viloläget är."

Såg ni att BT500 har en knapp på undersidan där man kan stänga av den helt? Då borde batterierna räcka lite längre. Vad jag förstått så är det BT förbindelsen som slukar batterier.

/ Terhi

Jo, sushi har även en avstägningsknapp men orka slå på och av hela tiden

1
Bevaka tråden