Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sur gubbe.... ;)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ARGH!
Macmänniskor...

Så snart Apples sida går ner ska PB G5 komma.
iLife serien får klagomål för att den inte klarar proffs arbete.
Apple ska släppa ditten och datten program innan alla är nöjda.
OS X fungerar inte på min 15 år gamla dator.

Vad är det med folk????
Hur många kommer egentligen köpa en PB G5 om den nu skulle kommer?
Har Apple någonsin påstått att iLife är för professionellt bruk?
Ska Apple verkligen göra det? Vill vi inte ha tredjepartsprogramtillverkare?
När ska folk fatta att man måste uppdatera sin dator någon gång ibland...

För inte sedan nämna hur många hanterar OS X...
DET ÄR INTE OS 9, kommer aldrig att bli det (Tacka Gud för det!) och du har inte 100% koll på maskinen längre och det är därför den inte kraschar 5 ggr om dagen.
Det är för fasen lättare att få en Win person att köra OS X än en OS 9 person.

Grrrrrrr.......

Såja nu har jag skrikit av mig lite.
Lite frustration av några års arbete med macfolk och intryck härifrån.

Inget allvarligt menat bara lite ventilation.

Klockrent beskrivet
Sådär då har man fått ett utav dagens få/många skratt, tack Mattias!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

ARGH!
Macmänniskor...

AMEN!

Jag blir också in i märgen trött på allt pubertalt spekulationssnickesnack om ny dittenhårdvara eller dattenprogramuppdatering eller vad Jobs käkade till frukost igår. Macsajter, tyvärr även 99mac, översvämmas av sånt svammel och man tappar lusten att besöka sajterna.

Hårdare moderering efterlyses! Autoradering av allt som innehåller "applestore nere" eller "vad tror ni kommer" eller "rykte" etc, etc.

Fast jag är väl bara extra grinig idag eftersom jag sovit dåligt. Och i morse, precis när jag dukat upp alla papper inför firmadeklarationen, började grannj*velns hantverkare att bila betong i väggen bakom mig. Stön...

Kan bara instämma med Mattias Hedman. Under åren har jag emellanåt gått rätt hårt åt de som gnäller överdrivet, men det finns skäl då det ofta är ogrundat och ogentänkt (en klassiker är ju iPod-tråden).

Men jag håller inte med om att man ska ta bort alla rykten och Apple Store nere-trådarna. Rykten är kul, det är spännande och det är roligt att försöka gissa vad som kommer. Problemet är folk som bygger upp orealistiska förväntningar eller drar befängda paralleller.

Det borde vara förbjudet att skriva "Jag är så besviken..." innan man räknat till tio och tänkt efter.

Ursprungligen av Adrian B:

Men jag håller inte med om att man ska ta bort alla rykten och Apple Store nere-trådarna.

Nej det vill egentligen inte jag heller, borde stoppat in lite ironimarkörer i texten. Däremot menar jag verkligen att allt blaj emellanåt får mig att tappa lusten att ens surfa in på 99mac.

Nej nej rykten ska inte tas bort men som du skriver det ska fasen vara lag på att tänka minst 10 sek innan man skriver "Jag är så beviken...".
Jag tycker vi skriver in det i reglerna och tar bort dumma inlägg med hänvisning till den regelen.
Tänk vad lätt att moderera då. hehehehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-07 12:17

Haha, ja, det är verkligen sant att vi klagar för mycket.

Jag klagar ofta själv på nya program från Apple för att de inte verkar klara olika saker som jag tycker att de måste, men efter att jag har kört programmet själv så propagerar jag för det istället ...

Men vi är iaf kritiska och sväljer inte allt, som många tror att vi gör bara för att vi är så fanatiska, och det tycker jag är bra.

Kul att seniormoderatorerna refererar tilla andra på forumet som idioter och allmänt går bärsarkagång så fort någon är "besviken". Proffsigt.
Ta det lite lungt, för h-vete, och hjälp till att få detta till ett kul forum där man får skriva om sådant också. Om du inte tycker det är kul, titta inte.

Är väldigt trött på Hr. Hedman just nu och röstar för att han tas bort titeln moderator, om han inte kan acceptera andras tankar och åsikter, och idéer om roliga samtalsämnen. Skitsamma om det inte var allvarligt menat, du har en titel, och ska då framstå som lite mer seriös. I mitt enkla och besvikna tycke.

Ursprungligen av Leftrustle:

Kul att seniormoderatorerna refererar tilla andra på forumet som idioter och allmänt går bärsarkagång så fort någon är "besviken". Proffsigt.
Ta det lite lungt, för h-vete, och hjälp till att få detta till ett kul forum där man får skriva om sådant också. Om du inte tycker det är kul, titta inte.

Är väldigt trött på Hr. Hedman just nu och röstar för att han tas bort titeln moderator, om han inte kan acceptera andras tankar och åsikter, och idéer om roliga samtalsämnen. Skitsamma om det inte var allvarligt menat, du har en titel, och ska då framstå som lite mer seriös. I mitt enkla och besvikna tycke.

Trött på mig, ser man på. Skönt och veta att alla inte älskar mig.

Jag refererar inte till någon på forumet som idiot. Det skulle aldrig falla mig in.
Jag tror inte riktigt du har förstått mitt inlägg. Det jag syftar på är trådar som uppkommer från lösa rykten som formligen spårar ur i och hur olika personer får alladels för höga förväntningar, sedan när det inte visar sig vara sant kommer dessa "Jag är så besviken" inlägg. Det är dessa saker jag reagerar på. Ett rykte är ett rykte inte sanning. Att bli besviken på att rykten inte slår in kan man bli men känns rätt onödigt... om du förstår vad jag menar.

Jag är för yttrandefrihet, jag läser många saker här som jag bara rycker på axlarna åt och skrattar åt. Men ibland kan det bli lite mycket.

Det som oroar mig är att du inte tycker att jag får uttrycka mina tankar och åsikter fritt bara för att jag råkar ha en titel här på forumet.
Hade detta inlägg varit mer okej om det hade skrivits av en icke moderator?

Synd att en icke elak menat inlägg missförstås så och att en lättsam tråd ska bli allvarlig men men det är det som är så vacket med internetforum.

Det var väl snarare jag än Mattias som refererade till någon annan på forumet, inte som idiot dock utan bara som ett exempel på befängda slutsatser (och det är just sånt som får folk att lämna 99mac).

Det där med "besviken" var även jag och jag vill poängera min smiley i slutet i av den meningen. Inte desto mindre så var det en poäng även i det och jag står för att jag tycker det försämrar forumet när inlägg kommer som bara gnäller okonstruktivt och baserat på fantasiföreställningar om vad Apple kan och "borde" göra.

Om någon t.ex. skriver att G4:an är totalt värdelös och att Apple måste komma med en bärbar G5:a för att vi behöver 64 bitarskraften så är ju risken att andra läser det och tror att det ligger någon sanning i det... Det handlar inte om att alla ska få säga sin åsikt, absolut inte, men när det är rent felaktig blir det ju värre. Om någon t.ex. skulle häva ur sig att Photoshop är totalt värdelöst och inte går att använda till nånting så är det ju struntsnack och det vet alla andra och såna trådar hjälper ingen. Typ.

  • Medlem
  • 2005-04-08 17:15

Jag tycker Mattias har en poäng, men jag tror också att jag har ett svar på varför det gnälls! *S*
Som switcher kan jag dagligen njuta av glädjen i ur lätt allt går med mac. Har hela livet suttit med windows och, eftersom jag är en fattig stundent, har jag de senaste tio åren J***ats med windows 98. *suckar djupt*. Att byta till OS X och mac är som en dröm, aldrig mer defragmentering. Aldrig mer tio timmar som försvinner av tentatiden för att datorn helt plötsligt fått för sig att göra en rad "förbjudna åtgärder". Aldrig mer irriteras över antivirusprogram eller brandväggar som släpper igenom saker jag (trodde) förbjudit.. Med mera, med mera.
Att "mac-människor" då kanske gnäller över triviala saker kanske inte är så konstigt? Vi människor har ju ett inneboende behov av att gnälla då och då. Och om då allt faktiskt fungerar som det ska, så måste man hitta på lite mera triviala saker att gny över. *S* Låt alla över-gnällare jobba med win 98 i tre-fyra veckor så lovar jag att de lovprisar sin mac efter det. *hehe*

Jag gillar min mac, och jag gillade min gamla siemens också. Men allt som gör livet lättare gör mig gladare! Så skutt nu ut i solen och njut över värmen och att du slipper ha 10580 trojaner att rensa ur hårddisken när du kommer tillbaka till datorn!

1
Bevaka tråden