Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod med Bluetooth på gång

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bogdan Nedelcou arbetar med bilelektronik för Motorola - i en intervju med Radio France råkade han nämna att iPod snart har Bluetoothstöd

Tack vare trådlös överföring via Bluetooth skulle det vara möjligt att spela musiken på en ny generation bilstereoapparater eller via en kommande "docka". Lösningen skulle även göra det möjligt att koppla mobiltelefoner för att använda bilens ljudsystem som handsfree-lösning.

Bluetoothstöd låter inte alls omöjligt och skulle öppna för en ny generation tillbehör för trådlös uppspelning även på hemmastereon. Kanske är detta ett bra alternativ till iTrip som förbjöds i Sverige pga otillåten sändning på FM-bandet.

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=884

Återigen så har nyheterna ballat ur, IGEN!
nåja, hoppas ni jobbar på det iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-09 17:20
Ursprungligen av Tjacke:

Återigen så har nyheterna ballat ur, IGEN!
nåja, hoppas ni jobbar på det iaf.

tänkte precis säga det, det här va den andra nyheten i rad som inte funkade som den ska...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-03 17:37

Varför envisas folk med att få batteridödaren blåtand i iPoden?
En "BT-modul" i dockan kan dock vara användbart, där den även kan få sin el någonannanstans än från iPodens batteri.

Ursprungligen av Netzach:

Varför envisas folk med att få batteridödaren blåtand i iPoden?
En "BT-modul" i dockan kan dock vara användbart, där den även kan få sin el någonannanstans än från iPodens batteri.

Den "nya" ver. av bt drar väll nästan inge ström alls?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-03 19:36
Ursprungligen av quiksilver_90:

Den "nya" ver. av bt drar väll nästan inge ström alls?

Har för mig att BT 2.0 drar ungefär hälften så mycket ström som den tidigare BT.

Ännu en gång har mina tankar gått i uppfyllelse!
Jag som är en sån BT-fantast i allt som har med tekniken blåtand att göra, ser detta bara som positivt på alla sätt - än så länge !

Var på väg att skaffa en iPod Mini (mitt behov kräver inte mer), men nu kommer jag vänta tills denna versionen av Ipod kommer ut, så köper jag den istället - mycket tack vare Blåtand !

Om det är någon som har fler "hemligheter" att avslöja angående detta, så är ni välkomna att höra av er...
Hur stor kapacitet är troligt att denna Ipod kommer ha? 40-60 GB? Vad tror ni?

Att slippa sladdtrassel vore Guld!
Men hur bra kan ljudkvalitéten bli? Jag har en SE BT-headset till mobilen och det behövs inte mycket ivägen för att man ska tappa, detta med en kanal och ett litet frekvensomfång.

1
Bevaka tråden