Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mappkopplat script för att addera allt i den till itunes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 19:35

Har haft det här problemet ett tag. Har liksom KRAFTWERK här tidigare diskuterat, min musik på extern HD på en fast grådåre. Dock brukar musiken jag har först landa i min PowerBook. Sedan lägger jag över den till den externa HDn på den fasta burken via fildelning.

Problemet är att jag sedan dessutom måste köra vlc för att dra in mp3orna manuellt i iTunes. Det är steget jag skulle vilja slippa. Har letat script hos Doug, men inte hittat nåt. Det fanns en droplet, men om jag slänger mp3orna på en droplet som ligger på en annan fildelad HD, så körs det ju likförbaskat lokalt, så det sket sig. Vad jag skulle behöva är något automatiskt och mappkopplat.

Med andra ord: Ett script som automatiskt lägger alla mp3/m4a:or som läggs i mappen, i iTunes Libary.

Om någon här känner till ett sånt får man jättegärnast hojta till så växer miitt leende.

Kan inte vara så svårt att knåpa ihop. Vad är det för operativ på din grådåre?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 10:36

En vacker dag kanske jag kan lära mig jag med, men än så är jag lite handfallen. Jag har 10.3

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Kan inte vara så svårt att knåpa ihop. Vad är det för operativ på din grådåre?

Det där saknar jag med. Lägger jag en platta i mappen "Sorterat" så ska den också läggas till i min spellista med samma namn - det vore smidigt.

det här bör funka

on adding folder items to theFolder after receiving theAddedItems
	repeat with i in theAddedItems
		tell application "iTunes"
			try
				add i
			end try
		end tell
	end repeat
end adding folder items to


  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 18:36

Gud va schysst! Känner mig verkligen sådär på detta. Tusen tack!!!! Jag menar det verkligen - detta har varit en väldigt bra dag!

De nada, återbörda det genom att hjälpa någon annan nödställd broder eller syster

1
Bevaka tråden