Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

google maps nu med satelitbilder

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-05 19:33

google maps , som låter en se kartor över, tills vidare, har nu också möjligheten att se satelit-bilder av den relevanta platsen (kicka efter en länk längst upp till vänster med ordet 'satelit'/'satellite').

själv tycker jag detta
var det hela värt!

(också kul att när man zoomar helt ut på map-kartan (inte satelit-versionen), så finnar man endast Noramerika. Men, om man klickar vänster/höger knappen länge nog, har man kommit 'runt om världen' och ser Nordameriga igen )

tycker att Google borde lägga in en varningstext, typ "Kan orsaka beroende" eller liknande till denna featuren.

Jag kan inte annat än hålla med ovanstående talare - klart vanebildande... Kul att kunna titta på parkeringsrutan där jag parkerade bilen vid ett besök hos Apple i Cupertino 1997... På bilden ser man ju också varför gatan Apple ligger på så fyndigt heter "Infinite Loop"... De som inte förstår det roliga får fråga i utvecklar-forumet...

Wannabe-terrorister göre sig dock icke besvär med Googles satellitbilder. Strategiskt viktiga tak har censurerats för allmänhetens blickar, titta t.ex. på http://maps.google.com/maps?q=washington+dc&ll=38.896204233169556,-77.0367980003357&spn=0.006823539733886719,0.007992982864379883&t=k&hl=en och se vad som har hänt med Vita Huset och kringliggande byggnader. Flyttar man sedan sig någon kilometer österut på kartan finner man att hela Capitol Hill har fått sig en omgång av blur-filtret...

/Göran

Mera Zoom och bilder över sverige! då blir beroendet på riktigt

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-04-06 20:31

för er som inte visste om det så kan jag avslöja att denna funktion har funnits länge...

Ngn som vet om det bara finns satellit bilder för Stockholm? Dvs.. inga andra orter i Sverige

ru4real

Ursprungligen av ru4real?:

Ngn som vet om det bara finns satellit bilder för Stockholm? Dvs.. inga andra orter i Sverige

ru4real

Alla städer eller områden med flygfält verkar ha högupplösta satellitbilder...

Kolla till exempel Göteborg - endast bra bild över Landvetter.
Linköping - bra bild med flygplatsen.
Norrköping - dålig bild.
Arlanda - bra bild endast över flygplatsen...
Jönköping - bra bild endast över flygplatsen och därmed endast halva stan.

Hm... Inte utan att konspirationsteoretikern vaknar. Misstänker att bilderna är inköpta av samma företag som levererar bilder till amerikanska försvaret...

1
Bevaka tråden