Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Macbutik öppnar i Norrköping! MacPeking skall dit!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-22 19:36

Den 1 april öppnar Dataservice DS Store Apple center i Norrköping.
MacPeking kommer att "fira" detta samt att MacPeking fyller 5 år den 2:e april med besök samt därefter en Mac-öl på lämpligt ställe!

Är Ni fler som kommer? Vi träffas på Apple center 1:e april kl 17.00

Bosse Z (för MacPeking)

Ursprungligen av boz:

Den 1 april öppnar Dataservice DS Store Apple center i Norrköping.
MacPeking kommer att "fira" detta samt att MacPeking fyller 5 år den 2:e april med besök samt därefter en Mac-öl på lämpligt ställe!

Är Ni fler som kommer? Vi träffas på Apple center 1:e april kl 17.00

Bosse Z (för MacPeking)

Kan man pröva iMac, PB och liknande på plats i butiken? Jag som går i funderingarna att investera i en Mac för första gången vill gärna prova och känna lite på prylarna först..

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 08:23
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Kan man pröva iMac, PB och liknande på plats i butiken? Jag som går i funderingarna att investera i en Mac för första gången vill gärna prova och känna lite på prylarna först..

Hej Tobias!
Trevligt att du går i switcher tankar.

Vi har allt utom eMac uppsatta för tillfället.
Titta gärna förbi.

MVH / Patrik Johansson, DS Store

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 10:41

jag passade på att swisha förbi igår. hade inte en tanke på att det hade öppnat, så när jag knallade förbi med min ibook i högerhanden, o iPoden i öronen så vart jag nästan förvånad över att den låg där. Skruvad känsla..

jag vill osså kränga apple produkter.. ghe.. hmm kan dom få tag på en Dock till G3 iPod 15GB tro?
får välle fråga ngn dag.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 21:31
Ursprungligen av DimeR:

jag passade på att swisha förbi igår. hade inte en tanke på att det hade öppnat, så när jag knallade förbi med min ibook i högerhanden, o iPoden i öronen så vart jag nästan förvånad över att den låg där. Skruvad känsla..

jag vill osså kränga apple produkter.. ghe.. hmm kan dom få tag på en Dock till G3 iPod 15GB tro?
får välle fråga ngn dag.

Hehe det va dig jag hejade på då also ?
Du hade keps och något svart skydd till iBooken?

Jag kollar det åt dig (dock till 3G iPod), pris osv.

MVH / Patrik

Ursprungligen av freeze:

Hej Tobias!
Trevligt att du går i switcher tankar.

Vi har allt utom eMac uppsatta för tillfället.
Titta gärna förbi.

MVH / Patrik Johansson, DS Store

Det verkar ju helt klart vara ett fullvärdigt alternativ till Windows och PC.

eMac ligger utanför mitt intresse, så det gör inget.

Jag tittar förbi den 8 juli.

Allt gott och glad vår.

  • Medlem
  • 2005-04-05 21:38

Var i Norrköping ligger butiken?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 21:40
Ursprungligen av freja:

Var i Norrköping ligger butiken?

Vi ligger precis bakom filmstaden, i gamla Vegas-lokalen.
Vägbeskrivning

Titta efter DS Store, eller ett Äpple så lär du hitta dit.

  • Medlem
  • 2005-04-05 21:44

Tack freeze!

Ska kolla in butiken nästa gång jag är i Norrköping.

För er som tänker besöka butiken så kan jag bara varmt rekommendera det. Trevlig personal, lätt att få svar på funderingar om den tekniska biten och annat som priser och övrig information.

Det blir helt klart där jag köper min iBook efter sommaren, trots att jag bor ca 50 mil från Norrköping.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-10 14:03

Vilka öppetider har den här butiken?

Gissar på att det är vanliga butiks tider. 10-18:00 eller kontorstider 08- 16:00.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-10 14:17

Vi har beslutat att ha vardagar 10.00-18.00, lördagar 11.00-16.00.
Tiderna kan ändras vartefter, men gäller tillsvidare.

Beklagar om vi missat att sätta upp en skylt med öppentiderna på dörren.

MVH / Patrik Johansson, DS STORE

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-10 15:19
Ursprungligen av freeze:

Vi har beslutat att ha vardagar 10.00-18.00, lördagar 11.00-16.00.
Tiderna kan ändras vartefter, men gäller tillsvidare.

Beklagar om vi missat att sätta upp en skylt med öppentiderna på dörren.

MVH / Patrik Johansson, DS STORE

Okej, då vet jag! Har ni några iPod mini rosa 4gb 18h inne? Min mamma funderar på att köpa en, och om ni har några, så ska hon köpa den hos er.

/Adzam 1

  • Oregistrerad
  • 2005-04-21 12:12
Ursprungligen av adzam 1:

Okej, då vet jag! Har ni några iPod mini rosa 4gb 18h inne? Min mamma funderar på att köpa en, och om ni har några, så ska hon köpa den hos er.

/Adzam 1

Hej Adzam1!
Vi fick in 5 st iPod mini 4GB Rosa i tisdags innan vi stängde, så är du intresserad fortfarande så lägger jag gärna undan en åt dig.

MVH / Patrik Johansson

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 15:21

Frezze:> Guut.. det var jag.. Grått second skin hade jag. Men, ni vet att dom som levererat era skyltar gjort en miss. DOm har glömt ta bort den gröna skyddsplasten bakpå äpplet. Så det lyser grönt.. bara så ni vet. -jag är skyltmakarem, så jag tänker på sådant-

Mys med en butik i vilket fall. Skall ner på måndag o köpa en suffle 512 till flickvännen min.

-o jag som alltid velat sälja mac, så kommer det en butik med bra personal, jag som skulle glida in o glänsa med mina Linux/Unix kunskaper och 10årig macerfarenhet som 23 åring. men det sket sig attans-

  • Oregistrerad
  • 2005-04-21 12:15
Ursprungligen av DimeR:

Frezze:> Guut.. det var jag.. Grått second skin hade jag. Men, ni vet att dom som levererat era skyltar gjort en miss. DOm har glömt ta bort den gröna skyddsplasten bakpå äpplet. Så det lyser grönt.. bara så ni vet. -jag är skyltmakarem, så jag tänker på sådant-

Mys med en butik i vilket fall. Skall ner på måndag o köpa en suffle 512 till flickvännen min.

-o jag som alltid velat sälja mac, så kommer det en butik med bra personal, jag som skulle glida in o glänsa med mina Linux/Unix kunskaper och 10årig macerfarenhet som 23 åring. men det sket sig attans-

Jodå, då var det du jag såg då
Angående skylten så såg vi det också, hehe, ser lite konstigt ut. Men ja, det måste åtgärdas. Grönt äpple går ju inte att ha

Eftersom efterfrågan på iPod Shuffle är stor så har jag just nu 2 st 512MB kvar, lägga undan en åt dig kanske?

MVH / Patrik Johansson

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-21 15:29

freeze:Har redan varit inne oss er och köpt en åt min mamma. Det blev en 6gb rosa istället. Tack i alla fall!

Ska nog komma imorn och titta lite på iWork oss er. Vad tar ni för det?

För övrigt, rullar det på oss er? Är det populärt med mac i Norrköping eller? :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-04-25 08:13
Ursprungligen av freeze:

Jodå, då var det du jag såg då
Angående skylten så såg vi det också, hehe, ser lite konstigt ut. Men ja, det måste åtgärdas. Grönt äpple går ju inte att ha

Eftersom efterfrågan på iPod Shuffle är stor så har jag just nu 2 st 512MB kvar, lägga undan en åt dig kanske?

MVH / Patrik Johansson

Ang skylten.. bra bra. Det är mäkta irriterande

Sufflen, kommer ner idag o kikar till med flickan min, finnes det ingen så då må det vara hänt.

Nu skall jag sätta in pengar till Apple så jag får hem Tiger.. mums.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 19:52

Jag ska köpa en ibook snart, så jag undrar vad tar ni för en ibook 12"?

1
Bevaka tråden