Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: iPod Station

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Intill en stor galleria mitt i centrala Kuala Lumpur, Malaysia hittade jag iPod Station - något så ovanligt som en Appleåterförsäljare inriktad på främst iPod. Butiken var ungefär 20m2 och hade glasväggar vilket gav ett luftigt och fräscht intryck.

Här fanns alla dom vanliga produkterna och tillbehören, ingenting ovanligt egentligen förutom bristen på Powerbook och Power Macintosh. Istället var det Mac mini som presenterades i kombination med en stor LCD-TV som enligt säljaren var "utmärkt för varje hem - liten dator och stor TV".

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=907

Ursprungligen av Redaktionen:

Butiken var ungefär 20m2 och hade glasväggar vilket gav ett luftigt och fräscht intryck.

En butik på 20 m2 brukar jag inte uppleva som luftig :rolleyes:

Men allt är väl relativt i malaysia skulle jag tro...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-05 20:19

Verkar vara en trevlig liten butik:D synd att det inte finns liknande "mini"affärer i Sverige

Nu fungerar bilderna. Martin hade i all backpacker-hast lagt dem på fel server.

Ah, sorry angående bilderna. Jag tyckte butiken kändes luftig eftersom alla väggar var gjorda av glas, det kändes inte så stor däremot

Intressant dock att iPod är jättestort i Sydostasien trots att konkurrensen och prispressen är stenhård här. iPod Shuffle säljs på 7-Eleven i Singapore (!)

I dagens "the Nation" i Bangkok fanns inte mindre än fem artiklar om Apple Computer varav två test av hela iPod-serien och Mac mini. Dessutom fanns en artikel om börsanalytiker i USA som tror att Apple kommer fördubbla sin globala marknadsandel till 5% tack vare iPod - 19% av amerikanska iPodköpare funderar på att byta ut sin gamla PC mot Mac.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 07:10

...du kommer möjligtvis inte ihåg adressen eller vilket köpcenter butiken låg intill? Bokade precis två veckors höstsemester till Langkawi och Kuala Lumpur och vill givetvis inte missa denna butik!
Tack på förhand!
Micke

Jorå, den ligger bakom Outback Steakhouse mitt i Golden Triangle (centrala KL). Tror gatan heter Bintang road. Ska kolla i min guidebok senare.

Missa inte shoppingen i KLCC (Petronas Towers) som är imponerande, fetare än något jag sett i Europa. Enorm prutmån på priserna, Canon har en concept store där med bra sortiment. Dom prutade 40% direkt bara genom att säga att priserna var lite höga för att vara i Asien...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 08:08

Låter inte helt fel för en pryltokig skåning Hur låg priserna på Apples-produkter jämfört med här hemma?
/M

Vilket sammanträffande! Jag sticker till Thailand den 20e April och bör väl då rimligen landa i Bangkok, tänkte passa på och fråga om man kan handla en Powerbook billigt där och isåfall var, det var faktiskt anledningen att jag surfade till 99mac just denna gång!

Jag bor 200 meter ifrån största IT-varuhuset i Bangkok, kan gå dit och kolla. Verkar dock vara ungefär som i Sverige (fast utan momsen) så det är inte några superkap.

Om du räknar in bytet av tgb och lite andra smågrejer - frågan är om det är värt att köpa här.

Ursprungligen av Björnström:

Jag bor 200 meter ifrån största IT-varuhuset i Bangkok, kan gå dit och kolla. Verkar dock vara ungefär som i Sverige (fast utan momsen) så det är inte några superkap.

Om du räknar in bytet av tgb och lite andra smågrejer - frågan är om det är värt att köpa här.

Utan momsen kan ju iofs vara trevligt och så länge det är svenskt tangentbord så klarar jag mig. Såvitt jag förstår är det väl likadana uttag för elen där nere? Powerbook är det väl världsgaranti på också om jag inte minns fel. Säg till om du ser vad de kostar

Vad heter det varuhuset? och har du något annat som en prylgalen _måste_ besöka?

razmus

Hade gärna sett en likadan ministore mitt i Nordstan... Finns en perfekt lokal för det, där ligger en klockaffär idag men de flyttar nog gärna för rätt pris!

Jag kan inte Bangkok så bra ännu - ge mig några dagar till

Gallerian heter Pantip Plaza och är 5 våningar fyllda med småhandlare, finns ett par Applebutiker där (tredje våningen till höger). Adressen är Thanon Phetburi mitt i city nära World Trade Center etc.

Finns hur mycket småprylar som helst att köpa där inne, har lite bilder som jag kan lägga upp senare på min blog.

Låter fint! Hur länge stannar du?

Lite bump på denna tråden nu när jag är i Thailand. Sitter på Koh Samui nu och åker iaf en dag till Bangkok innan jag drar hem.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 14:09

Har du nån koll på vad minnen kostar i Thailand? Jag åker dit för att jobba i ett år så jag funderar på att inhandla en ibook eller PB i Sverige och sen köpa minnen och ev tillbehör i Bangkok.

Minnen var billigt märkte jag - åk till Pantip Plaza och dubbelkolla. Ligger centralt i Bangkok.

Jag sitter på Changi Airport nu i Singapore och ska hoppa på flyget till Melbourne om 2 timmar. Fint med gratis Wifi på hela flygplatsen!

1
Bevaka tråden