Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Elgato EyeHome eller Airport Express (AirTunes)?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Funderar på om jag ska införskaffa Elgato Eyehome eller Airport Express? Jag har redan en basstation för wireless (802.11g) så anledningen till inköpet är möjligheten att streama musik och då ev. film.

Min fråga är nu om Eyehome kan fungera likadant som Airport Express? Dvs kan jag streama musik från MACen och få ut det på stereon utan att behöva använda menyn på Eyehome? Om jag sitter vid MACen och vill lyssna på en låt så vill jag inte behöva slå på TVn och bläddra fram låten på Eyehome-menyn...

Anyone?

Har just fått en EH och så här långt har jag inte hittat nåt sätt att styra den från datorn, men det är ju inte omöjligt att det kommer från nån tredjepartstillverkare. Fö. använder EH nåt slags web-baserat gränssnitt på TV:n, jag har dock inte lyckats att nå det via en browser, men torde väl inte vara nån omöjlighet att fixa till för Elgato eller nån annan firma, eller kanske till och med en duktig amatörprogrammerare skulle kunna fixa det. Men tills vidare är det nog bäst med Airtunes om du vill styra det från datorn.

Ok. tackar!

Det var precis det jag ville veta.

1
Bevaka tråden