Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Döda tangenter på Apple pro keyboard

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp!
I samband med en krasch så slutade mitt tangentbord att fungera i stort sett, bara några enstaka tangenter funkade. Jag installerade om systemet (OSX10.3) och det hjälpte, fast det är fortfarande enstaka tangenter som är döda på den numeriska delen samt alla pilar utom upp-pilen.
Finns det nåt sätt man kan nollställa tangentbordet typ eller hur ska man göra
/Raz

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 14:42

hmm.. resetta pram/Open Firmware har du redan provat? Om jag inte minns helt åt pipsvängen läses nämnligen (förenklade) drivisar från open-firmware, och det kan ju va som så att det är OF som har ställt till det..

(pram nollställer du med att starta om o hålla ner alt-command-p-r innan startljudet, och hålla kvar tills du har hört 3 extra uppstarts-ljud, open firmware nollas genom att starta om o hålla ner alt-command-O-F innan startljudet och släppa när du får svart text på vit bakgrund på skärmen (du blir tillsagd att släppa. sen skriver du reset NVRAM (och enter därefter), sen set defaults (enter) och reset all. nu minns jag inte ifall det ska vara bindestreck(minus) imellan set/reset och kommandot, får du felmeddelande unknown command, så lägg till ett bindestreck, tex set-defaults istället för set defaults.)
(eller kan du göra det enkelt o bara resetta pmu, men det ska man egentligen inte göra, så därför säger jag inte hur.. )

1
Bevaka tråden