Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rage 128 Pro seriekoppling?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 13:29

jag har flera rage 128 pro hemma, och alla har en liten anslutning i toppen på kortet (ser ungefär ut som innuti en ide-kontakt, dvs en massa metallstift (fast utan skyddskåpa runt). jag frågade en vän och han hade hört att det är för att seriekoppla flera kort för att få mer effekt ur korten, ungefär som att raid-stripa hårdiskar (som jag förstod det så används altså 2 kort för att driva en skärm). stämmer detta och vet någon hur jag aktiverar/använder det?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-04-06 01:02

NEJ!

Det är en kontakt för MPEG-avkodardotterkortet (för DVD-spelaren). Det behövs nämligen i blådåren (och PCI G4:an tror jag).
Från Power Mac G4 (AGP) är det mjukvaruavkodning för DVD-spelning.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 08:13

jaha! då har jag nog blandat ihop det. men det finns olika anslutningar på olika kort (tänker på gforce-korten tex), e dom oxå för mpg-avkodare då?
finns det överhuvudtaget hem-användar-kort som man sammanlänkar?

De gamla VOODOO2-korten kunde man koppla ihop, har hört att det ska finnas den möjligheten även på nyare kort...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 08:30

okäj, då e de ju int mycke o fundera på eftersom vodoo-korten inte funkar alls i OSX (har ett vodoo 3 som endast klarar av 640X480 o 256 färger i OSX...)

Vi får väl se när SLI kommer till macen

http://www.nzone.com/object/nzone_sli_home.html

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-06 10:21

ooohh nostalgi! Jag hade 2st Voodoo2 som var SLI-kopplade i min PC runt 98-99. Kom upp i skrämmande höga 130FPS i Quake2

1
Bevaka tråden