Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En allra första självägd (och snygg) dator!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-04 15:44

Har nu för första gången köpt mig en egen dator, och efter att ha lekt med pojkvännens iBook ett halvår blev det just en mac!

Jag har vuxit upp med pc, från den första vi hade med grön skärm, via textbaserade spel upp till internets början, och alltid sett mac som något suspekt med bara en musknapp som betedde sig inte alls som förväntat. Pojkvännen (nyfrälst i mac) förklarade dock att jag istället för att försöka överlista datorn och gå krångliga vägar till att göra saker ska försöka tänka den enklaste vägen till att göra något istället, så ska jag se att det fungerar. Och det gjorde det.

Jag läser kognitionsvetenskap på Linköpings universitet, och man tycker ju att en sådan utbildning borde göra att man genast inser macens fördelar (kogvet är ett område som ur en mängd olika synvinklar studerar mänskligt tänkande och informationsbearbetande), men för mig tog det tills jag nästan blivit färdigutblidad...
Efter att ha blivit klar med mitt exjobb på ett bilsäkerhetsföretag fick jag en bonus som gick till just en iBook! Har inte haft den länge ännu, bara 1,5 vecka, men jag är glad i den! Första gången som jag känt att jag vill lära mig om datorer faktiskt...och bara det är en bedrift.

Jag tänker dock som jag alltid gjort - om det finns en enklaste väg mellan A och B så kan man ge sig tusan på att jag inte följer den, inte heller vid datorn. Men om man går den enklaste vägen så lär man sig inte alls lika mycket heller.

//Anila

Grattis till köpet och välkommen till 99mac! Det finns en uppsjö av iBook-ägare här, så du är i gott sällskap

1
Bevaka tråden