Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömslukande G5a?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Något som jag reagerar över som ny mac ägare är hur tyst och lugn burken (2x2ghz G5)är. Självdraget i våran lägenhet överröstar powermacen. Det är bara ibland som den går upp lite i varv under en mycket kort stund.

Min fråga är... Är det någon som vet hur mycket / lite energi en 2x2ghz G5a drar?

EDIT="Hitta lite info Maximal strömförbrukning: 6,5 A (lågspänning) eller 7,5 A (högspänning) men detta säger inte mig så mycket tyvärr. "

Senast redigerat 2005-04-04 15:56
Ursprungligen av barnholdt:

Min fråga är... Är det någon som vet hur mycket / lite energi en 2x2ghz G5a drar?

EDIT="Hitta lite info Maximal strömförbrukning: 6,5 A (lågspänning) eller 7,5 A (högspänning) men detta säger inte mig så mycket tyvärr. "

Skulle innebära en effektförbrukning på 1.5 Kw. Hiskligt, hoppas att det inte är sant, att det är nåt extremt specialfall som man har räknat med...

Den maximala strömförbrukning betyder väl bara att ifall den här nivån uppnås kan du räkna med att en säkring eller liknanade i datorn går, vad datorn egentligen förbrukar är en helt annan sak.
Att din dator är tyst är dessutom ett tecken på att inte datorn jobbar ihjäl sig, mindre ström går då åt för att snurra på fläktar och så vidare...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-04 16:25

Watt = Ampere * Volt = 7*230 = 1610 W

Man det ska sägas, ska du få din dator att äta 1.6kW så ska nog varje grind i all elektronik ändra läge samtidigt. Skulle gissa på att den drar, vid rejält användande ca 250-300 W när den bara står där så drar den nog 30-70 W.

hur fick du din så tyst och lugn? min låter ganska mycket tycker jag... finns det någon firmwareuppdatering eller nåt sånt för de första 2x2ghz-G5:orna att installera eller så?

  • Medlem
  • 2005-04-08 15:23
Ursprungligen av Kalliban:

hur fick du din så tyst och lugn? min låter ganska mycket tycker jag... finns det någon firmwareuppdatering eller nåt sånt för de första 2x2ghz-G5:orna att installera eller så?

Den här sidan kan vara bra att kika på om man letar efter firmwareuppgraderingar.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86117

Jag har förtydligat rubriken i denna tråd. Läs mer här:

http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

Ursprungligen av Kalliban:

hur fick du din så tyst och lugn? min låter ganska mycket tycker jag... finns det någon firmwareuppdatering eller nåt sånt för de första 2x2ghz-G5:orna att installera eller så?

Har inte gjort något med den. Jag har i och för sig bara det lilla grafikkortet utan kylning. Men annars är allt standard.

1
Bevaka tråden