Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska köpa ny telefon och vill ha ett billigt abbonemang

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-03 09:45

Hej

Mitt Tre abbonemang går ut om en och en halv månad så då ska jag ordna nått nytt.
Har fått ett erbjudande från Tre att välja vilket abbonemang från dom jag vill samt vilket telefon jag vill (Motorola A1000 isf) om jag binder mig i 18mån, då klipper dom resterande tid, dev 1 1/2mån. Frågan är ifall jag vill ha 18m bindning...

Jag brukar ha typ 2 mobiler per år.

Alternativet som jag ser det nu är Comviq Knock Out och köpa en lur vid sidan om.
Ja ringer mellan 4-6h/mån 50% tre 50% andra operatörer. blir ca 100-200 samtal.

Telefoner som jag är intresserad av och gärna skullle vilja höra era kommentarer om är:
- Treo 650 (Gillar att det är Palm OS och att den har allt utom Mpixel kamera)
- Qtek 8020 (Smarrigt format, verkar väldigt behändig. Dessutom ska den vara riktigt snabb)
- Qtek S100 (Har inte hört så mycket om den, men verkar ju vara liten för att vara en pda?)
- SE 910i (Vet att det är en shysst lur, fast känns lite gammal)
- Nokia 9300 (Gillar formatet, känns smidig när man håller i den. Bra med stort tangentbord. - För ingen kamera!!)
- Neonode N1m (Gud så cool!!! Liten och smidig också. Minus för ingen ir eller bluetooth)
- Samsung D500 (Sjukt snygg, fast verkar begränsad i systemet)

Jag har haft månda telefoner och den jag varit mest nöjd med på senare tid är SE P800, den hade det mesta man behövde. Fast var aningen stor och seg i menyerna.

Har både pc och mac, men skulle hellst se att det går at synca med iSync.

Så, ge mig lite tips nu

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-04-03 22:35

Har själv en Treo 650 just nu och är ruskigt nöjd faktiskt, älskar PalmOS för allt vad det är.
Mobilen jag hade innan var en Nokia 9500 wlanet var väl OK men resten av luren var ren skit rent ut sagt.
Innan dess hade jag en P910i den var jag också väldigt nöjd med. Skulle valet stå mellan en Treo 650 och en 910a så skulle jag välja treon för den funkar så bra och så gillar jag Palm Desktop grymt mkt. Outlook är både drygt och tråkigt.

Kommentarer om lite andra lurar jag sett och klämt på i jobbet:
D500 grym lur inget jag personlignen skulle lägga några pengar på kan för lite.
S100 Grym maskin men på tok för kass batterikapacitet.
Qtek 8010 (har tyvärr inte känt på nån 8020 än) men 8010 imponerade faktiskt, var grymt rask dock så talar batterikapaciteten emot den med.

Kläm och känn på lurarna lite innan köp det är ett måste i en sån här klass där D500an absolut inte platsar

Ursprungligen av maccis:

Har själv en Treo 650 just nu och är ruskigt nöjd faktiskt, älskar PalmOS för allt vad det är.
Mobilen jag hade innan var en Nokia 9500 wlanet var väl OK men resten av luren var ren skit rent ut sagt.
Innan dess hade jag en P910i den var jag också väldigt nöjd med. Skulle valet stå mellan en Treo 650 och en 910a så skulle jag välja treon för den funkar så bra och så gillar jag Palm Desktop grymt mkt. Outlook är både drygt och tråkigt.

Kommentarer om lite andra lurar jag sett och klämt på i jobbet:
D500 grym lur inget jag personlignen skulle lägga några pengar på kan för lite.
S100 Grym maskin men på tok för kass batterikapacitet.
Qtek 8010 (har tyvärr inte känt på nån 8020 än) men 8010 imponerade faktiskt, var grymt rask dock så talar batterikapaciteten emot den med.

Kläm och känn på lurarna lite innan köp det är ett måste i en sån här klass där D500an absolut inte platsar

Har du några mer intryck att rapportera angående Treo 650:n? Jag skall byta mobil inom kort och funderar på Treon, då jag kan slippa att släpa med mig både mobil och Tungstenen.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-04-04 22:39

Den gör "ont" att ha tryckt mot örat om man pratar länge, jag vet inte om jag är speciell men jag tror att området för hörluren är för litet. Lider inte speciellt mkt av det faktiskt utan kör med headsetet.

I övrigt tycker jag inte det är så många direkta nackdelar, den är lite små ostabil nån gång ibland när man ska starta Versamail.

Stort plus som jag tycker är att man kan göra så mkt med bara navigationsknappen så slipper man dra fram pennan. Svårt att ge en "riktig recension" på den faktiskt, köper du den så sprätta upp plasten till manualerna där ligger ett skärmskydd
Jag öppnade min nån vecka försent, jag beställde ett skärmskydd samma dag som jag la ordern på mobilen så jag hade kunnat spara 270spänn där

Kanon maccis.

Då blir det nog att slå till på en Treo 650.

  • Medlem
  • 2005-04-06 09:06

Skulle vi kunna få se en bild tagen med den inbyggda kameran?

Vad jag har läst på utlänska tester så anser dom att minnet är alldeles för litet, att den är ap seg att ringa från, att kameran inte är 100, att systemet kan vara lite instabilt osv...
Medans Mobil prisar det och anser att det är den bästa smartphonen på marknaden i dag.
Vad stämmer och vad är båg?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-04-06 11:56
Ursprungligen av zyber:

Skulle vi kunna få se en bild tagen med den inbyggda kameran?

Vad jag har läst på utlänska tester så anser dom att minnet är alldeles för litet, att den är ap seg att ringa från, att kameran inte är 100, att systemet kan vara lite instabilt osv...
Medans Mobil prisar det och anser att det är den bästa smartphonen på marknaden i dag.
Vad stämmer och vad är båg?

Här är en bild tagen med 650n:
http://c.textamerica.com/?r=2240412

Minnet är snålt tilltaget det kan man inte komma ifrån det är väl mångt och mycket det nya filsystemets "fel". Jag kör med ett SD kort i också. Systemet har kraschat för mig, nu totalt 5ggr skulle jag gissa varje gång har det hänt när ja startat Versamail. I övrigt vill jag inte påstå att det är speciellt instabilt givetvis kan de ha o göra med vilka programvaror man kör med.

Ska du köpa en mobil för kamerans skulle kommer du bli besviken oavsett vilken du tar, går du o köper enklaste digitalkameran så är den ju alltid bättre än den du har i mobilen.

Min högst personliga åsikt är att det bara är P910 som ligger i samma klass som 650n alla andra ligger långt under av olika anledningar, sen har jag kört PalmOS sen väldigt många år tbx och känner mig alltid hemma med en Palm. Men som sagt jag tycker helt klart du ska prova på de modellerna som du tycker verkar vettiga alla tycker vi olika.

1
Bevaka tråden