Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med inloggning, Telia, Mina sidor

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-04-02 01:36

Det går plötsligt inte att logga in på Mina Sidor hos Telia. Om jag kör VPC så kan jag logga in men inte med någon webläsare i OSX. Är det hos mig eller är det Telia som strulat till det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-02 02:16

Telia. Jag har samma problem, såväl i Safari som i IE och FF. Fungerade förut men inte nu.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-04-02 07:56

Jag ringde supporten och mannen jag pratade med frågade vad jag hade för dator. "En iMac" svarade jag. "Åh, det brukar vara fel på dem" var svaret jag fick.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-02 08:04

Jag har problem med Safari, men med Firefox 1.0.2 funkar det fint. Ett mail är dock ändå på sin plats.

Ursprungligen av memark:

Jag har problem med Safari, men med Firefox 1.0.2 funkar det fint. Ett mail är dock ändå på sin plats.

Samma här, fungerar ej med Safari, men fungerar med Firefox 1.0.2

Har inga problem med någon webbläsare.
Kör Safari i Debug-läge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-03 21:51
Ursprungligen av Pocahontas:

Har inga problem med någon webbläsare.
Kör Safari i Debug-läge

På vilket sätt skulle debug-menyn spela någon roll? Den förändring du kan göra där är att välja en annan agent (hjälper inte på teliasidorna iaf), men Safari körs ju inte i ett annat läge bara för att man har aktiverat den menyn.

Har du alltså inga problem med Telias "Mina sidor" i Safari? Vilken version använder du?

Menmen, jag inser iallafall att jag ska uppgradera mitt Firefox, jag kör en gammal version - kanske därför som jag inte får det att fungera.

Safari 1.2.4 v125.12

Märkligt, var inte länge sedan jag var där..nu får man svaret

Ett fel har uppstått

Felmeddelande:
Just nu har vi tyvärr tekniska problem med sidan eller tjänsten som du vill komma åt.

Försök gärna igen lite senare.

Kan vara som det står. tillfälligt..har hänt förr

Provade med FireFox (1.02) och då gick det bra

Skulle tro att det är Cookies som behöver slängas.

På Telias supportsida står att Safari stöds

PC: Internet Explorer 5.0, 5.5 samt 6.0
Mac OS X: Safari
Mac OS 8-9: Internet Explorer 5

Får kolla i mina Cookies

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-03 22:23
Ursprungligen av Pocahontas:

Safari 1.2.4 v125.12

Märkligt, var inte länge sedan jag var där..nu får man svaret

Ett fel har uppstått

Felmeddelande:
Just nu har vi tyvärr tekniska problem med sidan eller tjänsten som du vill komma åt.

Försök gärna igen lite senare.

Kan vara som det står. tillfälligt..har hänt förr

Mm precis. Jag hade inga problem tidigare, problemen kom för någon månad sedan. Jag antar att telia ändrade något... Vi som använder Telias webbmail vet hur hopplösa Telias webbutvecklare är - ena veckan kan saker och ting vara mackompatibla, veckan därpå har de ändrat något som gör att det itne längre fungerar.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-04-04 02:37

Med Firefox funkar det igen. Tack för hjälpen.

Inga problem idag att logga in på Mina Sidor med hjälp av Safari.
Slängde lite cockies igår, om det hjälpte vet jag inte...in kom jag nu i vart fall

Nu är det dags igen...kan inte logga in på Mina Sidor hos Telia med Safari längre. Firefox går bra. Har rensat Safari's cookies och cashe - inget hjälper. Skumt.

Kan föresten inte heller logga in på Apple's forum med mitt Apple ID längre heller - med Safari alltså - med Firefox går det bra. What the fck is going on??!

Senast redigerat 2009-08-02 16:46
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-08-03 20:50

Jag kan logga in med Safari. Version 4.0.2 (5530.19)

Jo, jag vet att det är olika - dom flesta har toligtvis inga problemos alls. Men det är något skumt med senaste Safari - på AppleForum är det många som upplever problem med inloggning på olika sajter - framför allt Apples egna med Apple ID. Buggrapporter har gjorts.

  • Medlem
  • 2009-09-03 16:59

Varken på Mac eller iPhone

Jag har Safari 4.0.3 (5531.19) och det fungerar absolut inte med telia.
Dessutom fungerar det inte från min iPhone med senaste programvara.

Telia support säger bara, det fungerar bra hos oss, det är inget vi kan göra.

Tack för det televerket!

Telia mobil familj mister lite sin mening om man måste ha en annan webläsare i iPhonen.... Det är lite svårt att byta där.

Mvh, Nils

Hej!
Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

För att telia.se ska fungera så bra som möjligt så bör man använda sig av Internet explorer eller Firefox.

Detta kan man läsa mer om här: Tekniska krav - Telia.se

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Har ni verkligen ingen susning om hur Mac/safari börjar bli stort? Safari följer standard stenhårt - om eran leverantör inte fixar biffen och göra en sajt som följer internationella standarder så är ni blåsta. Ni har blivit lurade helt enkelt. Alla seriösa webbproducenter gör sajter som kan ta emot Safari. Jezez.

Ursprungligen av Teliakundservice:

Hej!
Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

För att telia.se ska fungera så bra som möjligt så bör man använda sig av Internet explorer eller Firefox.

Detta kan man läsa mer om här: Tekniska krav - Telia.se

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-12-24 13:17
Ursprungligen av Telia Kundservice:

För att telia.se ska fungera så bra som möjligt så bör man använda sig av Internet explorer eller Firefox.

Detta kan man läsa mer om här: Tekniska krav - Telia.se

Om man läser vidare på den länkade sidan får man också intrycket av att Linux inte är supportat. Trots att Firefox (kommandes från Open Source-världen är det. Jaja, inte direkt en vetenskaplig koppling) ändå räknas upp bland browsers. Eller det kanske bara är sidan som ligger efter i aktuallitet? Med tanke på att ni var först ute med iPhone i Sverige.

Gick in på Mina Sidor med Safari 4.0.3, och det vart inga problem.
Har dock inte testat under Snow leopard, utan med 10.5.8

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-24 13:09

För er som vill slippa FireFox rekommenderar jag Camino som webbläsare. Funkar med Mina sidor (försökte precis logga in med Safari utan framgång) och en del andra tjänster som bara funkar med Firefox.

Ursprungligen av planB:

(försökte precis logga in med Safari utan framgång)

Konstigt, loggade nyss in på mina sidor, använder senaste safari. Mina sidor har alltid fungerat med safari för mig.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-24 14:47

Fenomenet jag fick var att inloggningssidan bara laddades om när jag slog in anv-namn och lösen. Inget felmeddelande om fel lösen eller anv-namn. Jag trodde först det berodde på att jag inte använt Mina Sidor på 6-7 år. Jag registrerade mig där någongång i forntiden för att få tillgång till nummersökning. (Långt före Eniro och hitta.se)

Kanske något tillfälligt. I alla fall så fungerar Camino bra som ett alternativ till Safari i det få fall jag testat. Jag har alltid avskytt FireFox och avstått från alla tjänster som kräver det.

1
Bevaka tråden