Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dlink 122 i AP-nätverk-hjälp önskas!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ägnat morgonen åt att försöka koppla in en iMac G3 i ett befintilgt Airportnätverk i huset, men resignerat (och dragit en kabel för att skriva detta). Jag är grön på nätverk vilket inte gör saken bättre. Det felmeddelande som dyker upp i D Linkens inställningar är "incorrect WEP key". Till saken hör att APnätverket har nu 128 bitars kryptering, vilket inte går att ställa in på D-linken. Jag kan välja mellan 40 bitars HEX, 40 bitars ASCII 104 bitar HEX, 104 bitar ASCII och Apple Password. I AP-inställningarna kan jag välja 40 men ej 104 bitars krypto. Detta är dock ej så kritiskt då vi bor i ett friliggande hus med avstånd till grannar varför snyltsurfning inte är så stort problem - begränsat antal folk.

i nätverksinstälningr ser jag att D-Link (DWL-122) inte får ett IP-nummer. Vet ej hur det påverkar. Tilldelas det (DHCP) av AP-basstationen eller?

All hjälp tages tacksamt emot av en lätt förvirrad JavelinX.

Specifikationer:
iMac DV SE OSX.3
Dlink DWL-122 (senaste drivrutinerna, 1.4.7)
Airport Extrem+Express+PB G4 i ett befintligt nätverk.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-02 12:41

Du får väl ändra till 40-bitars kryptering i AP-inställningarna, så att du kan ställa in likadant för d-link:en.

Det måste ju vara likadant inställt i båda för att få det att fungera.

DHCP-servern/routern delar ut IP-nummer ifall iMac:en är inställd på DHCP och om inte krypteringen lägger hinder i vägen.

40-bitars HEX eller ASCII? Vad gäller där?

1
Bevaka tråden