Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Layout på externt appletangentbord

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 16:32

Hej alla där ute.

Tänkte höra om någon snäll person kunde ta och ta ett kort på sitt svenska externa appletangentbord. Helst det trådlösa men jag antar att det med tråd ser lika dant ut. Är intresserad av layouten på tangenterna.

Tack för mig. MVH Jocke

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-04-01 00:01

Här är bilder på mitt Apple Bluetooth-tangentbord. Lessen för den dåliga bildkvaliten, men min digitalkamera ligger i rummet där gumman min sover i just nu och jag vill inte in och störa henne.

Vill du ha en högupplöst bild så kan jag fixa det i morgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-01 08:06

Så här?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 09:10

Tackar! Det är dedär med | {[] och } - tangenten jag inte riktigt gillar på min PB. Hittade dock en layout som ändrade på det. Tack för bilderna, det var riktigt schysst. Nu är det kanske dags att investera i ett tangentbord

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-04-01 09:16

Hur har du fått till en bättre placering på klammrar, krullar och slashar? Jag får spunk på så som dom är placerade i dag - särskilt när jag konstant växlar mellan pc och mac-tangentbord. Att behöva trycka på tre tangenter för att få ett { är minst sagt besvärande när man kodar php.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 15:05

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=47300&highlight=tangentbord+layout

Där kan du läsa om hur du gör. överlägset att kunna mappa om sina tangenter på powerbooken. Du kan mappa lite hur du vill om du lär dig formatet i filen. Mycket trevligt

Senast redigerat 2005-04-01 15:22
  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-04-01 15:19

Perfekt! Då ska jag mappa om tangentbordet så fort jag kommit hem, så jag inte lär in mig på Apples dumma default-inställningar....

  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 15:21

Prima! Ja dom är verkligen dåliga. Kompinera det där med uControl och mappa om allt till entertangenten. Men jag antar att du redan gjort det

1
Bevaka tråden