Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul: Stänga tab i Firefox

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-31 09:53

Länge undrat över detta, men varken hittat lösning eller kollat om andra upplever samma:

Har Firefox 1.0.2 (men det gällde tidigare versioner åxå). När jag försöker stänga öppna fönster i tabbar med Cmnd + w så händer ibland ingenting (nejdå, shift-tangenten är inte aktiverad) utan jag måste använda pekaren.

Händer kanske var 10:e eller 20:e gång, dvs inte alls ofta och är inget stort problem alls, men undrar om andra måste fnula med detta åxå?

Det måste vara en bugg av något slag, jag har upplevt det flera gånger (och ibland försöker jag envist trycka hårdare på kommando-w ). Testa att klicka en gång i fönstret (inte på någon länk) och ta kommando-w igen, då brukar det fungera. Antar att detta är något som kommer att lösas.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-31 12:24
Ursprungligen av Adrian B:

Det måste vara en bugg av något slag, jag har upplevt det flera gånger (och ibland försöker jag envist trycka hårdare på kommando-w ).

Samma här. Man känner sig väldigt begåvad när man kommer på att man håller på att klämma sönder tangentbordet...

Ursprungligen av Adrian B:

Testa att klicka en gång i fönstret (inte på någon länk) och ta kommando-w igen, då brukar det fungera. Antar att detta är något som kommer att lösas.

Ska testa. Tack.

Ursprungligen av Danne V:

Länge undrat över detta, men varken hittat lösning eller kollat om andra upplever samma:

Har Firefox 1.0.2 (men det gällde tidigare versioner åxå). När jag försöker stänga öppna fönster i tabbar med Cmnd + w så händer ibland ingenting (nejdå, shift-tangenten är inte aktiverad) utan jag måste använda pekaren.

Händer kanske var 10:e eller 20:e gång, dvs inte alls ofta och är inget stort problem alls, men undrar om andra måste fnula med detta åxå?

Även jag har upplevt detta... Främst tror jag att det är med länkar som det är fel på, eller som ej har kunnat laddas in ordentligt. Sen har jag fått för mig att vissa skins fungrar bättre än andra?!!
Har du något skin (tema) aktiverat?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-31 12:25
Ursprungligen av EricBradley:

Även jag har upplevt detta... Främst tror jag att det är med länkar som det är fel på, eller som ej har kunnat laddas in ordentligt. Sen har jag fått för mig att vissa skins fungrar bättre än andra?!!
Har du något skin (tema) aktiverat?

Teman? Till FF? Nä...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-31 13:23

Har fått detta problem någon gång även i andra program när man har många fönster öppna. Jag har börjat undra om det inte är Finder som tappar bort vilket fönster som är längst fram och det ska stänga. Eller kanske programen själva..

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-03-31 17:25

På tal om underligt beteende i Firefox. Någon annan som noterat att samtliga menyer och kortkommandon slutar fungera när Downloadsfönstret är främst? Detta är normalt inte något problem, om man inte råkar ha BARA detta fönstret framme, och en lång nerladdning på gång...

Ursprungligen av memark:

På tal om underligt beteende i Firefox. Någon annan som noterat att samtliga menyer och kortkommandon slutar fungera när Downloadsfönstret är främst? Detta är normalt inte något problem, om man inte råkar ha BARA detta fönstret framme, och en lång nerladdning på gång...

Jag kan bekräfta det problemet också. Jag antar att även det är en känd bugg som kommer att fixas i någon kommande version (det finns säkert en buggdatabas att söka i för den som orkar).

Nån som ligger på "the bleeding edge" och kör nyliga "nattbyggen" av Firefox som kan säga om problemen finns där också?

1
Bevaka tråden