Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Respekterad återförsäljare börjar sälja iPod!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-30 21:40

HiFiklubben som länge fungerat som hemelektronikåterförsäljare (ljud och på senare tid homecinema) för kunder med kvalitetskrav och medvetenhet har nu glädjande också börjat sälja iPods av olika varianter. Butiker finns på flera orter i sydsverige och i Danmark men större delen av försäljningen sker via deras webplats http://www.
hifiklubben.se

  • Oregistrerad
  • 2005-03-30 21:45

Kul att dom inte listade iPod under "MP3-spelare" (där har dom något eget missfoster) utan under:
"Moderiktiga produkter från Apple"

[font="times"]AirPortExpress hade dom oxå, och det borde ju passa i sammanhanget [/font]

  • Medlem
  • 2005-03-30 21:47
Ursprungligen av Woin:

HiFiklubben som länge fungerat som hemelektronikåterförsäljare (ljud och på senare tid homecinema) för kunder med kvalitetskrav och medvetenhet har nu glädjande också börjat sälja iPods av olika varianter. Butiker finns på flera orter i sydsverige och i Danmark men större delen av försäljningen sker via deras webplats http://www.
hifiklubben.se

De har väl butiker lite var stans. I Uppsala har de haft en i säkert 15 år.

Stämmer det verkligen att de säljer så himlarns bra grejjor, eller har de bara lyckats marknadsföra sig?

  • Medlem
  • 2005-03-30 22:03
Ursprungligen av Baron:

De har väl butiker lite var stans. I Uppsala har de haft en i säkert 15 år.

Uppsala = södra Sverige, eller?

Stämmer det verkligen att de säljer så himlarns bra grejjor, eller har de bara lyckats marknadsföra sig?

Min erfarenhet är begränsad men jag har känt en del hifi-nördar under årens lopp. Exempelvis: De säljer fortfarande vinylspelare och tillbehör till dessa, De har flera prisbelönta och väljudande produkter i sitt sortiment, De är mycket kundvänliga och vet i allmänhet väldigt väl vad de pratar om, Marnadsföring är väl egentligen det de är sämst på - jag tror de lever mer på sitt rykte som kvalitetsmedveten leverantör av statusljud (ibland mycket dyrt!) för hemmet.

Tyvärr har Hi-Fi Klubben slagit igen här i Umeå. Jag var där för några år sedan när jag skulle byta ut hela min stereoanläggning (15-20 år gammal). Det som imponerade mest på mig, förutom att de verkade kunniga, var att försäljaren, efter att noga ha förhört sig om min stereoanvändning etc, föreslog ett betydligt billigare system än det jag ursprungligen hade tänkt köpa. Han kunde lika gärna sålt det dyrare alternativet till mig. Jag är för övrigt fortfarande extremt nöjd med den utrustning som jag slutligen köpte. Synd att de inte finns kvar i stan.

  • Medlem
  • 2005-03-31 15:48

Ursäkta min sura ton i förra inlägget. Jag får skylla på att jag just hade upptäckt ett inbrott i bilen.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 16:00
Ursprungligen av Baron:

Ursäkta min sura ton i förra inlägget. Jag får skylla på att jag just hade upptäckt ett inbrott i bilen.

Aj då. Då blir man inte särskilt glad.
Vad jag vet så kan dom sina grejer på HiFi-klubben. Jag har inte handlat där själv men har folk runt omkring som handlat där.

Handlade mycket där förr - bra grejer..ingen "siba" mentalitet...

Var inne på hifi-klubben i Uppsala idag och handlade för första gången. En klart positiv upplevelse. På Siba lär man nog få tjata på försäljaren för att få provlyssna en produkt, men här fanns ett eget rum för det syftet (med dörr så att man slipper störa resten av butiken om man vill skruva upp lite) och där fick jag slå mig ner i en skön fåtölj, trots att klockan redan var några minuter över stängningsdags. När jag gick därifrån var jag lycklig ägare till en ny förstärkare.

Vad gäller många av deras produkter har jag surfat runt på nätet för att läsa recensioner, och det stämmer nog att det har ett bra urval som tilltalar audiofiler.

Och iPod Shuffle hade de på hyllan, och en kund vid disken höll just på att titta på en av HD-versionerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-01 10:16

Fördele med HiFi.Klubben är att dom inte är så märkesmedvetna, utan säljer bra grejer -punkt-
Det verkar inte spela dom någon roll utan det som är viktigt för dom är att grejerna är bra vad det än gäller för produkter

NAD - DENON är produkter som historiskt alltid fått höga betyg i diverse förståsigpåaretidningar vilket HFK salufört - trots att kostnaden av dom är en tredje del mot Pioneer, Fony eller någon av de andra "märkesvarumärkena"

Jag har handlat grejer av HFK i 15 år ca, och bara kommit billigare undan än jag räknat med varje gång.

Att de saluför iPod är väl bara på grund av att de gillar den - och att den är en av de bästa MP3 köpen på marknaden. Jag kan tycka att deras lilla andra spelare verkar intressant eftersom den har diktafonmöjligheten i orginal

använd HiFi Klubben - dom är vassa

/Tangen

Ursprungligen av Tangen:

Fördele med HiFi.Klubben är att dom inte är så märkesmedvetna, utan säljer bra grejer -punkt-
Det verkar inte spela dom någon roll utan det som är viktigt för dom är att grejerna är bra vad det än gäller för produkter

NAD - DENON är produkter som historiskt alltid fått höga betyg i diverse förståsigpåaretidningar vilket HFK salufört - trots att kostnaden av dom är en tredje del mot Pioneer, Fony eller någon av de andra "märkesvarumärkena"

Jag har handlat grejer av HFK i 15 år ca, och bara kommit billigare undan än jag räknat med varje gång.

Att de saluför iPod är väl bara på grund av att de gillar den - och att den är en av de bästa MP3 köpen på marknaden. Jag kan tycka att deras lilla andra spelare verkar intressant eftersom den har diktafonmöjligheten i orginal

använd HiFi Klubben - dom är vassa

/Tangen

Tror du har lite fel Hifiklubben har altid varit mest intresserade av att sälja sina "egna" ägda och ensamdistribuerade produkter som Dali Nad Denon och B&W bra märken men knappast kända för att kosta en tredjedel av Sony och Pioneer m.fl.

Att Hifiklubben nu efter några år börjar sälja iPod istället för sina egna Argon Mp3 m.fl. spelare beror bara på att iPod har blivit så pass efterfrågade att de blivit tvungna att ta in dem i sortimentet.

En gång i tiden så var HK känt för att sälja direktimporterade ljudprodukter med låga marginaler men sen gick priserna och marginalerna upp hos HK samtidigt som de gick ned hos konkurrenterna så HK är idag inte unika.

  • Medlem
  • 2005-04-01 13:07

Jag är ändå lite skeptisk. Denon kanske är apstora i Japan, rena lågbudgetmärket... Vad vet jag. Sedan verkar många tro att en grej är bra bara för att den är ful och har lampor och knappar (som NAD). Sambandet är lika logiskt som det mellan kvalitet och många lampor och knappar.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-18 23:31
Ursprungligen av Baron:

Jag är ändå lite skeptisk. Denon kanske är apstora i Japan, rena lågbudgetmärket... Vad vet jag. Sedan verkar många tro att en grej är bra bara för att den är ful och har lampor och knappar (som NAD). Sambandet är lika logiskt som det mellan kvalitet och många lampor och knappar.

Hate to say it, men du kan inte ha mer fel! NAD är tamigfan ett av dom allra bästa märkena i det prismässigt överkomliga segmentet av HIFI proddukter. Helt OT men ändå: Skulle hjälpa mina svärföräldar att köpa schysst hemmabio. Jag har egentligen inget med folks elektronikköp att göra, men jag gjorde ändå en insats för att dom skulle få kvalitet för liten peng. Men ack. Nä dom skulle prompt till SIBA eller Elgiganten å köpa ren dynga för överpris. Det är som om folk inte fattar att ljud är viktigt. Bild däremot....( att kunna se viasats golfsändningar med exakt rätt grön greenkulör) det fattar dom...folket...och familjen!!!

På SIBA å andra skitbutiker snackar dom fortfarande, år 2005 om watts dit å watts dit. Å kunderna: "Oj va många watt, då måste den va bra"!!! Pinsamt.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 23:49
Ursprungligen av babyman:

Jag har egentligen inget med folks elektronikköp att göra, men jag gjorde ändå en insats för att dom skulle få kvalitet för liten peng.

Hej!

Vad kom du fram till som var en bra lösning som de inte var intresserade av? Sitter själv med en kanonplasma hemma nu. Har inte köpt ljud till det ännu. Så all information är av intresse.

/Jonas

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-04-19 09:05
Ursprungligen av Panaga:

Hej!

Vad kom du fram till som var en bra lösning som de inte var intresserade av? Sitter själv med en kanonplasma hemma nu. Har inte köpt ljud till det ännu. Så all information är av intresse.

/Jonas

Ett bra tips: component
Många av medlemmarna på det hembio-forumet är extremt duktiga. Där kommer du kunna få alla tips du behöver.

-- Patrik

Jag gillar HFK. I andra mindre butiker av samma sort är de anställda så snorkiga mot mig. Typ dricker kaffe med polarna istället för att ta hand om kunderna. NAD och B&W är en fiiiiin kombination.

Men är inte alltid billigast på AppleStore?

I Göteborg ligger dom tvärs över Skånegatan där även Scandinavium ligger, alla Karlstadbor rekomenderas ett besök innan dom far hem i eftermiddag - ja då dom fått pisk av Frölunda

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-04-09 13:41

Ja, ikväll blir det smisk

HIFI-klubben är skön, köpte nyligen ett par – förhållandevis – billiga högtalare där.
Men jag klarar inte av deras webbsida... Även om placeringen av iPodar är klockren (när jag var inne i deras fysiska butik i Uppsala nyligen hade de förresten iPodar för allmän beskådning vid disken, jag tror ingen som stod i kön kunde låta bli att ta en titt.) Så surfar jag i några timmar, hittar alltid förr eller senare till dessa : http://www.hifiklubben.com/se/produkter/hoegtalare/golvhoegtalare/detail/BW_NAUTILUS_Hoegtalare.htm?id=4429 gråter en skvätt över att jag inte är miljonär, och söver datorn medans jag tröstar mig med lite choklad...

Ursprungligen av Galeriel:

HIFI-klubben är skön, köpte nyligen ett par – förhållandevis – billiga högtalare där.
Men jag klarar inte av deras webbsida... Även om placeringen av iPodar är klockren (när jag var inne i deras fysiska butik i Uppsala nyligen hade de förresten iPodar för allmän beskådning vid disken, jag tror ingen som stod i kön kunde låta bli att ta en titt.) Så surfar jag i några timmar, hittar alltid förr eller senare till dessa : http://www.hifiklubben.com/se/produkter/hoegtalare/golvhoegtalare/detail/BW_NAUTILUS_Hoegtalare.htm?id=4429 gråter en skvätt över att jag inte är miljonär, och söver datorn medans jag tröstar mig med lite choklad...

Angående priset på denna står det överst
"Pris:Svart 459.800:- /
Par Finansiering:
ex. 41.850:- i 11 mån."

Något för de flesta med en normal månadslön med andra ord...

1
Bevaka tråden