Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder man en extern skärm som primär skärm på sin iBook G4?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello!

Jag har haft min iBook G4 12" i några dagar (mycket nöjd) men har ett litet problem, eller mer en undring. Jag har fått ordning på screen spaning doctor så jag kör min BenQ 17" TFT som sekundär i 1280*1024 - men nu skulle jag vilja köra den som primär i stället för iBookens skärm. Jag har hört att man ska kunna koppla in extern tangenbord och extern skärm, stänga laptopens lock och sedan väcka den med det externa tangentbordet - dock fungerar detta inte för mig, den vaknar inte med det externa tangentbordet. Jag tänkte att jag restartar den med locket nere - då kommer startupenladdningsbilden på min externa skärm men sedan när den precis ska vara nära färdig så lägger den och sover - jag antar att iBooken är låst så att den inte kan vara igång med locket stängt (värme).

Så det jag vill göra är att köra med extern skärm, tangentbord och mus men gärna ha locket lite öppet så den inte blir allt för varm.

Hur kan man gå till väga?

Tack på förhand.

I skärminställningarnrna, på den fliken där du kan arrangera skärmarna i förhållande till varandra (Arrangement på eng OSX) kan du dra själva menyraden (det vita strecket) till den andra skärmen. Det verkar göra den till "primär" skärm, dvs där du har menyn har du din primära skärm.

Jag är i stort sett Mac-nybörjare så det finns kanske bättre sätt, men detta verkar fungera för mig (vad jag märkt, har inte kört så några längre stunder).

De är helt rätt, dra menyraden till den skärm som ska va primär. Du kan även flytta runt skärmarna för att ändra var dom ska va i förhållande till varann, dvs vilken sida du ska ut med muspilen på för att komma till andra skärmen.

Grymt bra! Tack så hemskt mycket. Fungerar perfekt

Tack!

1
Bevaka tråden