Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studentajävel? Nostalgi

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 18:47

Ah minns en gång för länge sedan när jag och mina vänner satt framför familjens Mac och spelade studentajävel ( som vi kallade det ). Spelet handlar om att dricka så mycket som möjligt. Spelet börjar inne i studentens rum, man springer ut på stan, dricker bärs, pinkar, tar på t*ttar, kastar flaskor o.s.v. sedan kommer morsan och då är det dags att springa tebax. Det här spelet ger mig goda minnen och det vore otroligt kul att få återuppleva detta otroligt roliga spel.
Någon som har det? Går det att köra på en Powerbook?
tack på förhand!

  • Medlem
  • 2005-03-22 18:55

Dubbelmoral, finns många trådar om det höjdarspelat här...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 19:09

Tyvärr funkar det dåligt med nyare OS än 8.5 - ljudet försvinner
(Köpa en gammal Mac? Very special price for you my friend…)
Men som sagt, det finns en jättetråd

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-22 20:09

Portning av detta fantastiska spel till OSX har diskuterats ett flertal gånger. Tyvärr har det inte blivit något av det vad jag vet.

  • Medlem
  • London
  • 2005-03-22 22:30

Jag kör det på min iMac G5 genom att ladda ner vMac och fixa en ROM-fil från en Mac Plus och en disk-image av systemet och programmet. Men det funkar... Jag körde också Deja Vu häromdagen, blev uppäten av en krokodil i kloakerna, hade glömt att den fanns...

Edit: Kan lägga upp en screenshot när jag får mitt Airportkort till iMacen...

Senast redigerat 2005-03-22 22:42
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-03-30 09:49
Ursprungligen av jb:

Jag kör det på min iMac G5 genom att ladda ner vMac och fixa en ROM-fil från en Mac Plus och en disk-image av systemet och programmet. Men det funkar... Jag körde också Deja Vu häromdagen, blev uppäten av en krokodil i kloakerna, hade glömt att den fanns...

Edit: Kan lägga upp en screenshot när jag får mitt Airportkort till iMacen...

Hur gör man för att fixa en ROM-fil från en Mac Plus? Jag har ett par sådana stående men jag antar att man skall ladda ner dessa från internet???

/Per-Anders

  • Medlem
  • 2005-03-23 01:16

Deja Vu, det är nostalgi.. Det var det första spelet jag köpte till pappas Mac SE. Jag har det fortfarande stående i bokhyllan!
Det fanns fler liknade spel, fast inte riktigt i samma klass: Uninvited och Shadowgate
(som jag aldrig spelade klart, tror jag). Kanske man skulle testa igen...

Det finns en spelbar variant av Dubbelmoral. Det är SVARTANSPELET, och det hittar du om du söker efter det här på 99.

Nån som minns Flogstaspelet? Man skulle kasta ölflaskor från studentkorridorerna i Flogsta och träffa tefat om jag inte minss fel. Studentikost så det förslår.

  • Medlem
  • London
  • 2005-03-30 21:42

Jag har ingen aning om vart jag fick en ROM från en Mac Plus. Spelen gjorde jag skivavbildningar av själv, mha en gammal dator. Flogstaspelet har jag aldrig spelat, och ändå är jag född och uppvuxen i Flogsta...på Noreens väg närmare bestämt.

Ursprungligen av jb:

Jag har ingen aning om vart jag fick en ROM från en Mac Plus. Spelen gjorde jag skivavbildningar av själv, mha en gammal dator. Flogstaspelet har jag aldrig spelat, och ändå är jag född och uppvuxen i Flogsta...på Noreens väg närmare bestämt.

Måste leta rätt på Flogstaspelet. Jag har det någonstans...

  • Medlem
  • 2005-03-30 21:51

Nu börjar vi närma oss händelsernas centrum... Fanns det inget Norbyspel? Då hade jag regerat!

Annars var det Dark Castle, Tetris och Donkey Kong på vårt gamla akvarium till mac.

  • Medlem
  • London
  • 2005-03-30 21:56

Jag sitter och väntar på nya versionen av Dark Castle, den i färg och med en massa nya banor. Snart ska jag ställa upp min gamla Plus och köra igenom DC och Beyond Dark Castle... Det ska bli kul!

Ett problem med vMac är att Apache Strike går skitfort, så fort att man inte hinner spela. Men det går nog att fixa lite i inställningarna så kan man spela det också. Bäst är förstås att spela på orginaldatorn, en Plus!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-03-31 21:22

Nya Dark Castle är ooootroooligt efterlängtat.

  • Medlem
  • London
  • 2005-03-31 22:59

Säg till när du hittar det, det måste jag få prova. Shufflepuck är helt klart en gammal goding!

  • Medlem
  • London
  • 2005-04-10 17:27

Här kommer den utlovade bilden:

1
Bevaka tråden