Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag kan inte starta om, restarta eller logga ut

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-30 00:49

Jag har ingen aning vad som kan ha hänt!

Jag reparerade rättigheterna, körde cron-scripterna och fortfarande inget... Hur gör jag vad kan ha påverkats?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-30 01:18

Nope ingenting.. jag förstår inte va som kan ha hänt. och det gör att jag haller inte kan starta från annan startskiva.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-30 01:49

sitter på en 2x2,5 G5:a och när jag kör en kallstart genom att pressa strömknappen händer inget speciellt... vilken process i macen kan ha blivit påverkat? Jag har en massa extra program som är igång samtidigt, för många för att kunna lista här men, jag tror inte de har kunnat påverka något. Finns det en speciell inställning jag kan ha gjort för att orsaka detta?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-30 02:25

Det verkar som att det har fixat sig nu. Jag tog i med hårdhanskarna.

Jag slängde alla .plist filer som hette någonting med loginwindow, stängde av alla haxies såsom bytecontroller, geektools, Salling Clicker och MenuMeters. Tvångsavslutade loginwindow, startade om och sen fungerade det. Sen satte jag igång alla haxies en efter en med en omstart, för att kolla om det kom tillbaka men än så länge har det hållt sig.

Kanske lösningen kan hjälpa någon annan. Peace

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-30 02:46

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-30 04:56

när jag själv råkat ut för en 'oresponsiv' finder, som inte vill låta mig lämna, brukar detta fungera i terminalen:

'sudo reboot'

...dock fixar det kanske inte dina andra problem....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-16 20:31

Jag var med om precis samma sak för en stund sedan. Kunde inte logga ut eller starta om. Inte ens kortkommandot ctrl + eject fungerade som det brukar. Kan det vara Finder som ställer till det eller något "opassande". sudo reboot fungerar dock i Terminal. Men anledningen till problemet vore fint att få fram.

En sex år gammal tråd, Mcus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-16 22:55

Jo men jag tänkte att det var bättre än att skapa en ny tråd. Eller var det fel ;)?

Ursprungligen av Snabeldrake:

En sex år gammal tråd, Mcus.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-01-16 23:12

Testa så får du strax reda på det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-16 23:50

Nåväl, skapar en ny tråd då men skäll inte sen och säg att jag inte sökte. För det gjorde jag minsann

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-17 15:43
Ursprungligen av Mcus:

Nåväl, skapar en ny tråd då men skäll inte sen och säg att jag inte sökte. För det gjorde jag minsann

Jag tycker du gjorde helt rätt som väckte den gamla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-17 16:07

Jo, det gör jag med i och med den kritik man oftast får vid skapandet av en ny tråd. Hur som, har skapat den nya tråden nu helt i onödan känns det som eftersom vi lika gärna kan fortsätta här. Om någon har någon idé på vad problemet kan vara?

1
Bevaka tråden