Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa skyddet mot skador.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-03-29 22:43

Hejsan, Jag vill kunna ha med mig min 12" Powerbook lite var som utan att behöva oroa mig för att t.ex. ramla omkull och bryta den itu

Så det jag behöver är ett fodral eller en väska eller ett/några fodral inuti en väska.. Allt för en säker transport t.ex. med inlines.
Bäst vore det väl med ett slimmat med stenhårt fodral till den.

Väldigt tacksam för alla tips. vill inte att min lilla bebis ska bli skadad. ^^

Tack

Har du en ryggsäck som du gillar finns det inget som slår liggunderlag och lite eltejp. Tillsammans med lite fantasi blir det ett riktigt välskyddande fodral som PB:n lätt glider ner i, och som lätt glider ner i väskan. Kör själv med ett till min 15-tummare och skulle inte använda en dyr dataväska om jag så fick betalt för det.

Kolla här för inspiration

Senast redigerat 2005-03-30 04:47
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-03-30 01:23
Ursprungligen av hedelina:

Har du en ryggsäck som du gillar finns det inget som slår liggunderlag och lite eltejp. Tillsammans med lite fantasi blir det ett riktigt välskyddande fodral som PB:n lätt glider ner i, och som lätt glider ner i väskan. Kör själv med ett till min 15-tummare och skulle inte använda en dyr dataväska om jag så fick betalt för det.

Kolla för inspirationhär

tack för tipset, men jag söker nånting som kan hålla emot tyngd så att den inte krossas också.
utmärkt rep-skydd dock!

Ursprungligen av Kaveh:

tack för tipset, men jag söker nånting som kan hålla emot tyngd så att den inte krossas också.
utmärkt rep-skydd dock!

Jag vet inte vilka faror du tänker utsätta din Powerbook för, men jag kan personligen inte komma på något realistiskt missöde som skulle vara för kraftigt för min älskling ihopstängd i liggunderlagsfodralet. Det skulle vara om jag cyklade in i en mötande bil och flög av Göta Älv-bron, men då skulle å andra sidan ha större problem att ombesörja

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-30 05:04

En dansk kollega på macnyt.dk har en ide
(vattentät och skummgummad väska till tusen)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-29 23:28

Boblbee bör skydda bäst. Mellanmodellen ska vara lagom för 12"-modellen.

1
Bevaka tråden